Trøfler

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

God lørdag!

Så utrolig hyggelig å se at det er så mange av dere som har lyst til å prøve supermaten spirulina! 😀 Jeg trekker en vinner i morgen! Har du ikke deltatt i giveaway`n min enda har du en siste mulighet nå! Check it out here

Som flere av dere har sett og kommentert på snap, så er jeg allerede i gang med julebaksten og gleder meg til å dele alle oppskriftene med dere fremover. 😀

I mellomtiden kan jeg friste med disse deilige trøflene, – helt uten gluten, melk, soya, korn og raffinert sukker.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Trøfler

Ca 10 stk

4 store Dadler

40 g Hasselnøtter

1 ss Rå kakao

1 klype Himalayasalt

Noen drypp Fibersirup gold eller annen sirup

Vann til passe konsistens

 

TILLEGGSINGREDIENSER 

Hampfrø

Bipollen

 

FREMGANGSMÅTE

1. Kjør nøtter og dadler i en food prosessor, tilsett deretter resten av ingrediensene og bland sammen til en jevn konsistens.- Smak til med både sirup og vann til passe smak og konsistens.

2. Sett blandingen kaldt i et par timer, gjerne natten over og trill deretter til kuler. Rull gjerne kulene i hampfrø og bipollen.

 

Kulene oppbevares kaldt i kjøleskap eller fryser og de har en lang holdbarhet. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
-MariaMarisol
 

#trøfler #mat #oppskrift #sunt #helse #kosthold #sjokolade
3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg