Biffstrimler med søtpotet og pesto

 

God søndag!

Håper dere har en fin dag!

 

I går var jeg i Sverige og gjorde litt innkjøp som jeg tenkte jeg skulle skrive et innlegg om senere. 🙂

Først, dagens enkle, men superdigge middag. 😀

 

 

Biffstrimler med søtpotet og pesto

 

Biffstrimler

Søtpotet

Olivenolje

Himalayasalt

Pepper

Smør – jeg brukte melkefri melange

Grønnkålpesto

 

FREMGANGSMÅTE

1. Skrell og del søtpoteten i terninger, legg utover på et bakepapirkledd stekebrett og dryss over salt, pepper og olje. Sett midt i ovnen og stek til søtpotene har fått litt farge og er møre.

2. Stek biffstrimlene i pannen i litt olje, salt og pepper. Når biffstrimlene er stekt tilsett gjerne en god klatt smør og rør inn i pannen.

3. Server gjerne med pesto.

 

 

TIPS!
– Jeg stekte søtpoteten på 225 grader i ca 40 min. 

– Oppskrift på grønnkålpesto finner du her

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#biffstrimler #søtpotet #pesto #oppskrift #middag #mat #sunnmat #kosthold #glutenfri #melkefri #sukkerfri #renmat
1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg