Fylte lavkarbo rundstykker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Enkle og supergode rundstykker med fyll som passer like godt i matboksen som til frokost i helgen!

Oppskriften er helt uten gluten, melk, sukker, soya, korn og gjær! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fylte lavkarbo rundstykker

Oppskriten gir 7 stk

50 g Mandler

50 g Sesammel

20 g Sesamfrø

6 ss Fiberhusk

2 ts Bakepulver

2 ts Sukrin

1-2 ts Himalayasalt
4 Egg

1 dl Kokoskrem (den tykke delen av kokosmelken)

3 ss Olivenolje

 

FYLL

Skinke – jeg brukte kalkunskinke

Ost – et melkefritt alternativ 

Grønnsaker – jeg brukte tomat, sopp og oliven

1 Egg til pensling

1 Håndfull kuttet gressløk

 

FREMGANGSMÅTE

1. Kjør mandler og sesamfrø i en food prosessor til mel. Tilsett resten av de tørre ingrediensene og bland sammen.

2. Ha i egg, kokoskrem og olje og kjør food prosessoren i 2-3 min til, til du får en fast deig. La deigen ligge å hvile i ca 10 min.

3. Del deretter deigen i 14 like deler og kjevl de ut, eller trykk de flate med hendene.

4. Legg fyll på halvparten av delene, bruk en saks og kutt gjerne et mønster i de andre delene og legg de over fyllet og klem sammen i kantene. 

5. Pensle deretter rundstykkene med et sammenpisket egg og strø over litt gressløk på toppen.

6. Stek midt i ovnen på 200 grader i ca 20-25 min. – Litt avhengig av hvor store og tykke du lager rundstykkene.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

-MariaMarisol

#lavkarbo #rundstykker #mat #oppskrift #horn #fylterundstykker #matpakke #tips #matpakke
7 kommentarer

Siste innlegg