BIPOLLEN

 

I dag vil jeg tipse dere om et fantastisk produkt! Dette er IKKE et sponset innlegg(!),- men rett og slett en erfaring jeg har gjort selv. Jeg tester/bruker ALLTID  produkter i en tidsperiode før jeg skriver om det på bloggen for å kun å formildle produkter jeg går god for selv!

I det siste har jeg vært en storforbruker av Bipollen. Du har kanskje hørt om det før(?)

Det som er litt morsomt er at moren min tilfeldig sa her om dagen at for mange mange år siden var både hun og onkelen min forhandlere av dette produktet, det er de ikke lenger nå da. Så det var litt morsomt at jeg selv har “studert” dette nå, uten at det var gjennom en av de…

Informasjon om Bipollen:

Bipollen er laget av honningbier. Det kommer fra den delen av blomstene som ikke gir allergi! ( les mer nedenfor)

Det regnes som en av naturens mest fullstendig næringsrike matvarer. Det inneholder nesten alle næringsstoffer som mennesker trenger, og det sies at man faktisk kan leve av kun Bipollen og vann.

Bipollen er rik på proteiner (ca 40% protein), frie aminosyrer ( ca 22), vitaminer, (C, D og E) inkludert B-kompleks (B1, B2, B3, B5, B6 og B12) samt folsyre. 
Det er rikt på plantekjemikalier, antioksidanter, næringsstoffer. karotenoider, flavenoider og plantesteroler.
I tilegg til enzymer, plantehormoner, mineraler og spormineraler.


 

8 grunner til å inkludere Bipollen i kostholdet:

1. Det øker energien og utholdenhet. – Proteinene, B-vitaminene og karbohydratene kan hjelpe deg å holde deg gående hele dagen ved at det styrker utholdenhet og bekjemper trøtthet

2. Få vakker og frisk hud. – Bipollen er fullspekket med næringsstoffer som zink, silicea og mange antioksidanter som booster huden, og er med på å gi deg en ren,sunn og glatt hud med glød. 

3. Luftveiene –  Bipollen inneholder en høy mengde av antioksidanter som kan ha en anti-inflammatorisk effekt på vevet i lungene,  og kan derfor være med på å hindre utbruddet av astma.

4.Allergi –  Studier viser at Bipollen reduserer tilstedeværelsen av histamin og lindrer mange allergier. Obs! Tilvenning med å starte i veldig små doser og deretter trappe opp!!

5. Fordøyelsen- Itillegg til vitaminer, mineraler og proteiner, inneholder Bipollen enzymer som kan hjelpe på fordøyelsen. Enzymer hjelper kroppen til å ta opp alle de næringsstoffene du trenger fra maten du spiser.

6. Skjellettet – Pga sitt høye innholde av aminosyrer, i tilegg  til vitaminer og mineraler, slik som kalsium og lysin,samt fosfor. Lysin har evnen til å absorbere kalsium, som er grunnen til at Bipollen er spesielt  bra for skjelettet.

7. Imunnsystemet Bipollen er bra for tarmfloraen og støtter dermed immunforsvaret. Bipollen har egenskaper som kan bidra til å beskytte kroppen mot virus. Det er også rik på antioksidanter som beskytter cellene mot skadelig oksidasjonen av frie radikaler.

8. Hjernen og Hukommelsen – Igjen på grunn av sitt høye innhold av blandt annet aminosyrer som bidrar til bedre konsentrasjon ved at det hjelper deg å holde deg mer konsentrert og fokusert. Kan være til hjelp for de med ADHD. Tips! Tilfør ekstra med Bipollen når du studerer eller leser til eksamen!

Mine personlige erfaringer

Med min ME- kronisk utmattelses syndrom, har jeg naturlig nok ups and downs med energi, men etter jeg gikk inn for å begynne med såkalt supermat har jeg aldri i løpet av de siste årene vært så langt nede som tidligere. Det VET jeg er mye takket blandt annet supermat deriblandt Bipollen!

Jeg har selv en del allergier, mot pollen( gress, bjørk osv) dyr, støv, + matallergi. MEN etter at jeg ble streng med kostholdet mitt tar jeg faktisk ikke allergitabletter, nesespray eller øyedråper. Jeg spiser ikke mat jeg har påvist allergi for, pga at jeg får sterke reaksjoner, men jeg klarer meg fint uten medisiner for pollen. Det har jeg gjort i flere år nå, og jeg merker faktisk forskjell på om jeg er streng med kostholdet eller ikke. Det er ikke ene og alene pga Bipollen, men mitt helhetlige kosthold som blandt annet inneholder en haug av supermat. – Med dette sier jeg ikke at DU skal slutte med medisiner om du går på det! Jeg er ikke helsepersonell, dette er kun mine egne erfaringer!

I tilegg har jeg IBS- irritabeltarmsyndrom, som dere som sliter med det samme VET forskjell på når man tåler mat og ikke. -Uten at jeg skal gå inn på de symptomene 😉

Bruker du Bipollen i ditt kosthold? – Jeg vil gjerne høre om dine erfaringer!

Bipollen i maten

Perfekt å strø på toppen av yoghurten, smoothies eller kjøleskapsgrøt. ( ha på kald grøt for å ikke ødelegge enzymene). Ikke minst kan det brukes i hjemmelaget sjokolade og rawfood kuler! 😀 Jeg selv strør det over supersmoothie hver dag, men min absolutte favoritt er disse raw sjokoladekulene . Oppskrift kommer veldig snart! 


 

 

1 kommentar
    1. Jeg brukte biepollen i flere måneder for å behandle Schauzerens mins asthma. Den begynte dessverre å nyse fælt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg