Lavkarbo sjokolademuffins

Inneholder afiliatelenker

Ønsker alle mødre en fantastisk morsdag!

Vi har de fleste en mor som vi burde gjøre litt ekstra stas på i dag, det har i hvert fall jeg!

I dag serverer jeg lavkarbo sjokolademuffines med…. SQUASH! – Ja squash er i disse små herlighetene, men jeg lover deg du smaker det ikke! Den er kun med på å gjøre muffinsene saftige og gir en god konsistens, noe som fungerer veldig veldig bra når man baker uten gluten, melk og sukker.

Muffinsene er også fri for soya og korn, og vil du lage disse uten nøtter også kan du se “tips” lenger ned.

 

Lavkarbo squashmuffins

6 stk

2 Egg

1/2 dl Strø søtning – jeg brukte 50/50 Sukrin og kokossukker

ca 1/2 Revet squash

1 dl Mandelsmør *

1 ss Eplecidereddik – smakes ikke, og kan eventuelt sløyfes

2 ss Fibersirup clear 

1/2 dl Kakaopulver

4 ss Kokosmel

1 klype Himalayasalt
1/2 ts Natron

Hakket sukkerfri sjokolade, f.eks Ombar som også er uten melk  – kan sløyfes

 

FREMGANGSMÅTE

1. Sett ovnen på 180 grader.

2. Pisk sammen egg, sukrin og kokossukker til en luftig eggedosis. 

3. Tilsett mandelsmør, revet squash, eplecidereddik og fibersirup og pisk videre.

4. Rør de tørre ingrediensene sammen og ha i røren mens du pisker videre til en jevn konsistens.

5. Fordel røren i 6 muffinsformer og topp med hakket sjokolade. Sett midt i ovnen og stek i ca 20-25 min pluss/minus til muffinsene er gjennomstekt. Avkjøl på rist!

TIPS!

– Mandelsmør kan byttes ut mot annet nøttesmør, kokossmør eller kokosolje. Du kan sikkert bruke melkefritt smør også, men det har jeg ikke testet selv.

– Fibersirup kan byttes ut mot f.eks kokossirup, yaconsirup, honning eller lønnesirup ettersom hva du ønsker.

– Squash kan byttes ut mot most banan om du heller ønsker det.

– MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#muffins #lavkarbo #glutenfri #melkefri #sukkerfri #sunt #mat #oppskrift #sjokolademuffins #morsdag
4 kommentarer

Siste innlegg