Søtpotetfries

SAMSUNG CSC
 

LAG DIN EGEN SUNNE FRIES

I dag fikk jeg lyst på noe enkelt og godt til kvelds da det ble en tidlig middag på meg. Valget falt på søtpotetfries noe som rett og slett er helt herlig!

Du trenger ikke mange ingredienser for å lage dette. Det kan fint spises alene gjerne med en dipp ved siden av, eller som tilbehør til middag. Søtpotetfries passer like godt til fisk, fugl eller kjøtt.

SAMSUNG CSC

Søtpotetfries

2 Søtpoteter kuttet i staver

2-3 ss Olivenolje

Pepper

Salt

Urter ( kan sløyfes) –  i dag brukte jeg gressløk

 

FREMGANGSMÅTE

1. Forvarm ovnen til 220 grader.

2. Ha søtpotet stavene over på et bakepapirkledd stekebrett og ha litt olje, salt og pepper over.

3. Stek midt i ovnen i ca 25-30 min, følg med underveis så de ikke blir brent.

4. Hakk over gressløk eller andre urter ved servering.

 

TIPS!

– Lag gjerne en god guacamole ved siden av eller server med creme fraiche hvis du tåler dette.

– Jeg brukte gressløk i dag, men du kan også bruke andre urter f.eks rosmarin og persille.

 

2 kommentarer
    1. Ronja: hei, det vet jeg ikke.. Teller ikke kalorier jeg;) men det kan du sikkert regne ut ved å sjekke hvor mye kalorier det er i en søtpotet…
      For meg handler kosthold om sunn variert og næringsrik mat, i tillegg til at jeg holder meg unna de raskeste karbohydratene som sukker hvitt mel osv. Da trenger jeg ikke telle kalorier…;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg