Biscotti

SAMSUNG CSC

 

Fredag igjen, og tid for en ny oppskrift i samarbeid med Atkins Norge! 😀

Jeg er i bakehumør for tiden, som dere sikkert har skjønt. hehehe:P Den beste tiden på året med hjemmelaget bakst er absolutt desember. 

Denne gangen har jeg laget Biscotti, på lavkarbomåten. Helt fri for sukker, melk og gluten. Disse er laget med mandler, men tåler du ikke mandler kan du se tips lenger ned.

 

SAMSUNG CSC
 

BISCOTTI

450-500 g Mandler

4 Egg

30 g Sukringold

12 dråper Stevia Vanilla Cremt

1 klype Himalayasaly

1 dl Havremel, glutenfri

1 dl Mandelmel

1 ts Fibersirup,klar ( kan fint sløyfes)

 SAMSUNG CSC
 

FREMGANGSMÅTE

1. Forvarm ovnen til 180 grader og rist mandlene i ca 10-12 min. Avkjøl!

2. I mellomtiden kan du piske eggedosis av egg og sukringold. Pisk eggene litt først før du tilsetter sukringold litt etter litt. ( tar ca 5-10 min)

3. Mot slutten av piskingen har du i stevia og salt.

4. Sikt tilslutt inn havremel og mandelmel og rør inn sammen med de avkjølte mandlene til du får en klissette deig.

5. Form 2 stk avlange pølser på et bakepapirkledd stekebrett, ca 3cm høye og flat de ut på toppen.

6. Stek midt i ovnen på 180 grader i 20 min. 

7. Avkjøl helt på rist.

8. Sett ovnen på 160 grader varmluft og skjær biscottiene i skiver og legg utover stekebrettet igjen. Nå skal de stekes videre i ca 15 min til de får en fin gylden farge.

9. Avkjøl på rist, nyt!

 

TIPS!

-Mandler kan byttes ut mot andre nøtter, f.eks valnøtter . Eller du kan bruke 50/50 av hver.

-Havremel kan byttes ut mot annet mel du tåler/liker å bruke.

-Fibersirup kan sløyfes eller byttes ut med annet sirup, f.eks yacon eller agavesirup.

-Tileggsingredienser kan f.eks være tørket frukt ( rosiner osv), gojibær eller hakket sjokolade.

2 kommentarer
    1. Kristin: fettredusert mandelmel bruker jeg alltid når det står “mandelmel” står det “kvernet mandler” kverner jeg alltid mandlene selv med kvern;)
      Lykke til! Håper den faller i smak:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg