OPPSKRIFT : SUPER SMOOTHIEBOWL

innholder annonselinker


 

Frokost som smaker dessert! 😀

Jeg har jeg testet Lucuma pulver for første gang. Jeg ble positivt overrasket av den gode smaken, det kan minne om en kombinasjon av vanilje og lønnesirup.

Lucuma pulver kommer fra frukten på lucumatreet, og har et svært lavt syreinnhold og inneholder veldig lite sukker, og påvirker defor blodsukkernivået minimalt. Det har altså en lav glykemisk indeks! Det er et utmerket alternativ til sukker, i tilegg til at det er et naturlig søtstoff.

Det innholder også masse vitaminer og mineraler, spesielt B3 og andre b-vitaminer, samt betakarotener, jern, kalsium og fosfor.

 


 

Jeg startet dagen og uken med en skikkelig bombe av supermat! 😀 

I min smoothie:

Mandelmelk , eller annen melk

1 liten avocado

1-2 ss Rå kakao

1 ts Pure Rice Bran

1 ts Maca pulver

½ ts Bee Pollen

1 ts Lucuma Pulver

1 Kanel dryss

2 dråper Stevia Vanilje

Topping

Hampfrø

Friske Bringebær

 

Fremgangsmåte:

Bland alle ingrediensene sammen i en blender med ønsket mengde melk, til den konsistensen du vil ha. 

Topp med hampfrø og friske bær… Smoothien i seg selv smaker så mye, så er ikke mye som skal til på toppen.

 

Tips!

Har du ikke supermat i hus, kan det sløfes, og evt byttes ut med proteinpulver, nøtter og frosne bringebær.

Du får alikevel en veldig god smoothie med kun base ingrediensene som er melk, avokado, kakao og en form for søtning.

Annen form for søtning kan f.eks være stevia, kokosblomssukker, agave, yacon, dadler eller honning.

Jeg syntes mandelmelk gir en god fyldig smak, men du kan også bruke annen melk og evt tilsette litt mandler eller hasselnøtter.

Det er høstferie for min del denne uken, og det skal nytes.Tenk at jeg har gått på skole i fem uker allerede! Tiden går så utrolig fort, og jeg føler vi har lært en hel del allerede,- hvem skulle tro at anatomi skulle bli mitt favorittfag! Haha 😀 

Jeg får lunsjbesøk etterpå, så nå får jeg hive meg rundt å komme meg i butikken for å handle inn litt godsaker. Kanskje jeg til å med klarer å gjøre innkjøp for hele uken! I wish! ;D

Ønsker dere kjære lesere en flott dag, og dere som har ferie håper jeg dere nyter dagen lit ekstra! Smil fra meg! 🙂

#smoothie#supermat#supersmoothie#lavkarbo#avokado#kakao#lucuma#lucumapulver#helse#helsefordeler#kosthold#ernæring#mat#hampfrø#beebollen#maca#sjokoladesmoothie
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg