Din egen julekonfekt

 

Med en plate sjokolade i kjøleskapet kan du enkelt lage din egen lille konfekt oppskrift!

 

 

Det beste jeg vet er når jeg ikke har planlagt hva jeg skal lage, men bare bruker det jeg finner i skuffer og skap.

 

 

Her har jeg laget en enkel konfekt med rester av ingredienser jeg hadde liggende.

 

 

Din egen julekonfekt

 

1. Sjokoladeplate – helst uten sukker og eventuelt melkefri

 

VALGFRITT:

-Matcha, frysetørket bær, rødbettpulver, mandler, hasselnøtter, himalayasalt og litt kokosolje til å smelte sjokoladen med.

 

 

FREMGANGSMÅTE

1. Smelt sjokoladen med kokosolje og salt over vannbad eller i mikro.

2. Fordel sjokoladen over i små former, men ikke fyll de helt til toppen.

3. Ha over hakkede nøtter og bær og dryss over med matcha og rødbettpulver.

4. Sett kaldt til konfekten er stiv.

 

 

TIPS TIL HVA DU KAN BRUKE

 

– Himalayasalt

Matchapulver

– Hakka nøtter/ frø /kjerner

– Tørket bær /frukt

_Lakrispulver

_Ingefærpulver

-Kaffe

_Revet appelsinskall

-Stevia dråper med smak av karamell

-Nøttesmør

Sukrin/ fibersirup /kokossirp/ kokossukker /Yaconsirup

-Mintdråper

-Knust kjeks

-Sukkerfri marshmallows

-Kokoschips

 

-MariaMarisol


Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “bymariamarisol” OBS! NY SNAP!!

 

 

#jul #konfekt #sjokolade #sukkerfri #melkefri #sunt #sunnmat #kosthold #helse
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg