3 ingredienser lavkarbokuler

 

Supergode og enkle lavkarbokuler på et par minutter

 

Disse suprekulene lagde jeg på “direkten” onsdag da jeg hadde kostholdsdamene sin snapchat.  Jeg har allerede fått flere tilbakemeldinger på de som prøvd oppskriften som var veldig fornøyd.

 

De inneholder kun tre ingredienser og alle får du tak i på de fleste matbuttiker, fibersirup også. Selv har jeg kjøpt den både på kiwi, meny og rema 1000 flere ganger. I tilegg til at den er et lavkarbo og sukkerfritt alternativ er det veldig fint at man ikke må på en helsekost får å få tak i den. 🙂

 

 

3 ingredienser lavkarbokuler

 

ca 7-8 kuler

85 g Cashewnøtter

35-40 g Fibersirup Clear

Fersk presset sitron

 

FREMGANGSMÅTE

1. Ha nøttene og fibersirup i en liten food prosessor eller stavmikser og bland sammen til en jevn konsistens. Det gjør ikke noe om det er noen biter av nøttene i, det er bare godt. 

2. Smak til med litt fersk presset sitron. Ikke ta for mye i av gangen da blir deigen alt for løs.

3. Sett deigen kaldt i noen minutter for at den skal bli fastere eller rull kuler med en gang, men da er deigen litt klissete.

4. Sett kulene kaldt i ca 10-30 min. Setter du de i fryseren vil de stivne fortere.

 

Oppbevares i kjøleskap eller fryses ned, men tåler fint en god stund i romtemperatur også.

 

 

TIPS!

– Cashewnøtter kan byttes ut mot f.eks mandler, valnøtter eller macadamianøtter.

 

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “bymariamarisol” OBS! NY SNAP!!


 

#mat #oppskrift #lavkarbokuler #3ingredienser #melkefri #sukkerfri #glutenfri #vegan #sunt #sunnmat #kosthold #helse
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg