På mitt kjøkken – kylling med appelsin

inneholder sponsede produkter

 

PÅ MITT KJØKKEN: DEL 2 – MIDDAG 

Siden middag ofte er et stressmoment i de fleste hjem, så vil jeg dele mitt beste tips til hvordan du kan lage en sunn og smakfull middag uten å stresse.

 

 

Spar tid ved å lage maten langsomt med en Slowcooker !

En Slowcooker er en liten elektrisk gryte du kan fylle med det du ønsker av kjøtt, fugl, fisk, grønnsaker, urter og krydder og koke det over lang tid. Kjøttet/fisken blir fantastisk mørt og grønnsakene helt perfekte. 

Dette gjør næringsrik mat utrolig enkelt å lage. Du trenger verken være “flink” eller like å lage mat for å få et fantastisk resultat. 😀

 

 

 

Visste du at du også kan lage vegetarretter i slowcookeren?, for det kan du. Selv ble jeg veldig positivt overrasket over at grønnsakene og bønnene ikke ble overkokt, enda i så mange timer den stod. Veldig fornøyd med det, da jeg bruker mye grønnsaker og bønner i kostholdet mitt. 🙂

 

 

Slowcookeren min er fra merket Crock-Pot og er fra Bakerenogkokken.no

 

Spesifikasjoner:

– 5,7 liters kapasitet – passer for 6 personer
– 2 varmeinnstillinger og “hold varm” funksjon
– 20 timers nedtellingstimer: overgår automatisk til hold-varm funksjon når tilberedelse-tiden er oppnådd
– Avtakbar ledning
– Non-stick belegg
– Gryten kan vaskes i maskin
– 2 års garanti

 I tillegg får du med et oppskriftshefte med varierte oppskrifter. 

Du finner den på tilbud her.

 

 

Du trenger ikke bruke det dyreste kjøttet for å få det mørt og saftig. En av mine favoritter er faktisk hel kylling som jeg har laget her. Nettopp fordi det er så god og billig hverdagsmat og slowcookeren gjør dette til luksus! 

 

 

Kylling appelsinsaus

 

1 Rå kylling

3-4 dl Presset appelsin

3 Gulrøtter 

1 Pastinakk

1 Persillerot

Salt og pepper

Kruspersille

 

FREMGANGSMÅTE

1.  Kutt opp grønnsakene, krydre kyllingen og legg over i gryten sammen med appelsinjuice og hakket kruspersille.

2. Kok sammen i Crock-pot-gryta i 4 timer på “high” eller 8 timer på “low”.

 

 

Bakerenogkokken.no har et stort utvalg av slowcookere og her kan du finne forskjellige størrelser og priser. 

Jeg er veldig fornøyd med størrelsen så ville ikke anbefalt en mindre dersom du lager mat til flere enn 1 person. 

Selv har jeg blitt litt hektet på å lage kylling, men også vegetarretter og jeg gleder meg til å prøve ut enda mer varierte oppskrifter.

Alle mulige kjøttgryter osv er jo ekstra godt nå om høsten også. 🙂

 

 

Som jeg har skrevet tidligere så anbefaler jeg ikke produkter som jeg ikke er storfornøyd med og som jeg selv faktisk bruker. En slowcooker kan jeg derimot absolutt gå god for, og trygt si at den gjør matlagingen enklere. 

 

Kommentarer jeg har fått på maten er blant annet  “det er den saftigste kyllingen jeg noen gang har fått”, “grønnsakene er helt perfekte og ikke overkokt”, “koketiden stemte helt med oppskriftene”, og “en slik slowcooker må jeg skaffe meg”. 

 

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#slowcooker #crockpot #kylling #middag #mat #oppskrifter #sunt #glutenfri #melkefri# sunnmat
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg