Enkle Muffins med sjokoladebiter

inneholder afiliatelenker

Enkle muffins på hytta!

I sommer har jeg tilbragt en del dager på hytta, men det har ikke hindret meg i kose meg med masse deilige og sunne saker.

Selvom jeg verken har tilgang til et stort kjøkken eller en masse alternative produkter, er det noen “smarte” produkter jeg har med meg. 

 

Et produkt som virkelig har slått an er denne Bakemiksen fra Funksjonell Mat. Her kan du både bake kaker, vafler eller f.eks muffins som jeg har gjort her. Den er enkel å slenge sammen og du trenger ikke en haug av forskjellige ingredienser.

 


 

Bakemiksen er lavkarbo  fri for gluten, raffinert sukker, melk, soya og nøtter.

 


 

Muffins med sjokoladebiter

 

ca 12 stk.

 

1 pk. Bakemiks fra Funksjonell Mat

4 Egg

1 dl Kokosolje

1,5 dl Vann

 

VALGFRITT

Hakket sjokolade eller kakaonibs

Sukrin Melis

 

FREMGANGSMÅTE

1. Bland samen alle ingrediensene til en jevn og glatt røre.

2. Jeg tilsatte litt ekstra Sukrin Melis og en blanding av hakket sjokolade og kakaonibs, men det kan sløyfes.

3. Fordel røren i ca 12 former og stek på 175 grader i ca 20 min. – Avkjøl på rist!

 


 

KREM MED SJOKOLADE

1 boks Kokoskrem – den tykke og stive delen fra en boks fullfettet kokosmelk

Smeltet sjokolade

2 ss Sukrin Melis

 

FREMGANGSMÅTE

1. Pisk opp kokoskremen med sukrinmelis og sett den i kjøleskapet så den blir skikkelig kald.

2. I mellomtiden kan du smelte sjokolade som avkjøles til romtemperatur.  Vend deretter sjokoladen forsiktig inn i den kalde kremen.

 

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#funksjonellmat #bakemiks #lavkarbo #Mat #oppskrift #sukkerfri #melkefri #glutenfri #sommer
4 kommentarer

Siste innlegg