Vegan Taco

 

Vegan Taco

For første gang har jeg prøvd meg på vegetar taco med et skikkelig vegansk alternativ. Her snakker jeg ordentlig bønne “kjøttdeig”, i hvert fall så mye det går ann å ligne. 😉

Oppskriften er fri for gluten, melk, raffinert sukker, soya, korn, nøtter og egg.

 

 

“KJØTTDEIG” AV BØNNER

 

1 boks Røde bønner i lake

1 boks Kikerter i lake

1 liten løk

2 hvitløksfedd

Cumin, pepper, salt, chilli og paprikakrydder

1 dl Vann +

1-2 ts Grønnsaksbuljong

Fersk kruspersille

 

FREMGANGSMÅTE

1. Hakk løken og surr den sammen med hvitløk i litt olje i en kjele. Når løken er blank tilsettes bønner, kikerter, vann og buljong. Gi det er oppkok og la det deretter småkoke i ca 10 min. 

2. Tilsett krydder og smak til underveis, – jeg brukte ganske mye cumin og lite chilli!

3. Mos blandingen med en stavmikser til ønsket konsistens. Jeg syntes det er godt med litt biter i.

4. Server med hakket fersk kruspersille.

 

 

LAVKARBO LOMPER

 

ca 9 små eller 5 store

250 g Brødmiks

3 dl Vann

 

FREMGANGSMÅTE

1. Sett stekeovnen på 180 grader. 

2. Rør sammen brødmiks og vann til en jevn deig. 

3. Bruk en skje og legg klatter på et bakepapirkledd stekebrett, som smøres utover til passe store sirkler.

4. Stek midt i ovnen i ca 8 min. – Avhenger av størrelsen!

 

 

TILBEHØR

 

Guacamole 

– av avokado, sitronsaft, hvitløkskrydder, salt, pepper og chilli

Crisp salat

Cherry tomater

Mango

Agurk

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#mat #oppskrift #taco #kosthold #helse #sunt #sunnmat #glutenfri #melkefri #lavkarbo
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg