Knekkebrød uten egg, nøtter og kjerner

 

inneholder afiliatelenker

Starter uken med litt bakst!

I dag har jeg bakt en porsjon med knekkebrød etter en helt ny oppskrift.

Disse knekkebrødene er helt naturlig fri for gluten, melk, raffinert sukker, soya, korn, nøtter, kjerner og egg. Man skulle ikke tro at de er så gode som de er, ettersom de er så allergivenlige og lavkarbo, MEN DET ER DE! 😀

Denne kan du gjerne bruke som en base-oppskrift og tilsette f.eks urter og krydder om du ønsker. Selv syntes jeg gurkemeie og litt sort pepper er godt i, men det er smak og behag! 😉

 

 

Chia Knekkebrød

4 ss Chiafrø

4 ss Hampfrø

50 g Sesammel

2 ss Cocosa pure

2 dl Vann ++

1 klype Himalayasalt

 

FREMGANGSMÅTE

1. Sett ovnen på 160 grader

1. Bland chiafrøene med 1 dl vann og la de svelle i en halvtimes tid.

2. Tilsett deretter resten av ingrediensene og bland sammen til en jevn røre. Tilsett eventuelt mer vann til en passe konsistens. Den skal være litt tykk.

3. Bre ut på et bakepapirkledd stekebrett og stek midt i ovnen først i ca 10 min, rut deretter opp i ønsket størrelse og stek videre til knekkebrødene er tørre. Mellom 30-60 min. Avhenger av hvor tykke de er og hvor mye vann du tilsetter.

Avkjøl på rist.

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#knekkerbrød #oppskrift #mat #lavkarbo #glutenfri #melkefri #sukkerfri #frokost #sunt #sunnmat #kosthold #helse
6 kommentarer

Siste innlegg