Lavkarbo rundstykker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Enkle lavkarbo rundstykker!

Det er alltid koselig å gjøre litt ekstra ut av påskefrokosten. Selv har jeg som regel med meg en pakke brødmiks på hytta som jeg lett kan slenge sammen og lage brød eller rundstykker. Genialt da du ikke trenger å ta med deg masse forskjellige produkter og du enkelt kan få nystekte rundstykker til frokost. 🙂

Jeg bruker en brødmiks fra Funksjonell Mat, de har tre forskjellige brødmikser som er uten gluten, melk, soya og gjær. Fiberbrød, Proteinbrød og Chiabrød

Disse brødmiksene må du ikke på helsekost for å få tak i, det er flere matbutikker som har de. F.eks Meny, Kiwi, Joker, Spar og Rema.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Rundstykker

 

1 pk. Brødmiks 250 g

3 dl Vann

1 dl Yoghurt – som tåles

1 Egg – kan sløyfes

Revne gulrøtter – kan sløyfes

Solsikkekjerner – Kan sløfyes

 

FREMGANGSMÅTE

1. Sett ovnen på 175 grader.

2. Bland sammen brødmiksen, vann, yoghurt og evnetuelt revne gulrøtter. (Jeg hadde gulrøtter i halvparten av deigen). La deigen hvile i ca 5 min. 

3. Form rundstykker i ønsket størrelse, pensle rundstykkene med 1 egg og strø over solsikkekjerner på toppen.

4. Sett rundstykkene i ovnen og stek i ca 25 min pluss/minus.

5. Avkjøl på rist.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TIPS!
– Yoghurt kan byttes ut mot vann, melk, kesam eller kremost.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#rundstykker #lavkarbo #Mat #oppskrift #sunt #glutenfri #melkefri #sukkerfri #kosthold #helse #funksjonellmat #brødmiks
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg