Spinatpai

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inneholder afiliatelenker

Middag uten kjøtt!

I dag har jeg faktisk laget pai til middag, glemmer nesten bort hvor enkelt og godt det smaker…

Denne er laget ut noe form for kjøtt også og passer godt om du ønsker et “grønnere” måltid.

Paien er uten gluten, melk, soya, korn og kjøtt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Spinatpai

 

BUNN

95 g Mandelmel

25 g Smør, romtemperert- jeg bruker melkefri melange

1 Egg

1 Klype Himlayasalt

2 ss Kokosolje – kan byttes ut mot 25 g smør

 

FYLL

5 Egg

1 dl Vann

300 g frossen Spinat

1 Løk

1 boks Sjampinjong

2-3 ss Solsikkekjerner – kan sløyfes

Krydder

 

FREMGANGSMÅTE

1. Del smøret i terninger og kna det inn i melet.

2. Bland inn egget og rør tilslutt inn 2 ss smeltet kokosolje og kna til du får en fast deig.

3. Ha deigen over i en paiform på 30 cm i diameter, ta det med ro for selvom deigen ser alt for liten ut så er den ikke det! Legg gjerne et bakeppair over deigen og trykk deigen ut i formen. 

4. Prikk deigen med en gaffel, og forstek deigen på 165 grader i ca 8 min. Ta bunnen ut av ovnen og sett ovnen opp til 200 grader.

5. Ha spinaten i en kjele og varm opp, og sett til side.

6. Fres løken i en panne, tilsett soppen når løken er blank og la det surre sammen i et par minutter.

7. Pisk eggene lett sammen med vann. Ha i spinaten, solsikkekjernene, løken og soppen og bland det godt sammen med ønsket krydder. Jeg brukte bare salt og pepper. Hell blandingen over i den forstekte paibunnen og sett hele paien tilbake i ovnen og stek i ca 25 min.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#middag #middagstips #mat #oppskrift #sunt #kosthold #helse #glutenfri #melkefri #sunnmat
6 kommentarer

Siste innlegg