Matmuffins

Inneholder afiliatelenker

Vinterferie eller ei,- matmuffins slår aldri feil! 

Passer like godt i nistepakken på skole, jobb eller i tursekken på fjellet. 😀  Disse metter godt og gir en stabil energi i hverdagen. De gir ikke en stor blodsukkerstigning, noe som er viktig for å holde konsentrasjon og aktivitesnivået oppe hele dagen.

Oppskriften er lavkarbo, uten gluten, melk, raffinert sukker, soya, korn og gjær.

 


 

Matmuffins

7 stk

2 Egg

2 dl Vann

2 ss Smeltet kokosolje -eventuelt annen olje eller smør

70 g Mandelmel

1/2 ss Fiberhusk

1 ts Bakepulver

1 klype Himalayasalt

1/2 ss Eplecidereddik – kan sløyfes

Oregano -eller annet krydder for mer smak

 

FYLL

Skinke i biter

Cherrytomater

Sjampinjong

Vårløk 

Squash

Gressløk -eller andre urter

 

FRREMGANGSMÅTE

1. Sett ovnen på 200 grader

2. Bland sammen de tørre og våte ingrediensene hver for seg og hell deretter de våte over de tørre og bland godt sammen.

3. Fordel røren i ca 7 muffinsformer, og legg over fyll.

4. Sett midt i ovnen og stek i ca 25 min.

5. Avkjøl på rist

TIPS!

– Bruk det fyllet, urter og krydder du selv liker og ønsker. 

– Doble gjerne oppskriften, muffinsene kan fint fryses.

-Eplecidereddik kan sløyfes, men den er med på å gi en luftigere og bedre konsistens. I tillegg er eplecidereddik spesielt godt for tarmhelsen og imunforsvaret.

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

 

#mat #oppskrift #matmuffins #muffins #helse #kosthold #ernæring #glutenfri #melkefri #lavkarbo
4 kommentarer
    1. Hei! Syns det er helt fantastisk at du har denne bloggen:) Jeg har noen spørsmål, som jeg håper du vil svare på.
      Jeg har ME, og har tenkt lenge på om jeg skulle prøve ut lavkarbo. Det kan virke som om det er veldig mye jobb med mange av rettene, noe jeg ikke alltid orker. Syns det har vært lettvint å spise knekkebrød og brød på disse dagene.. ser også at det er flere av ingrediensene jeg aldri har hørt om før, har du noen forslag til hvilke av indgrediensene jeg burde starte med å kjøpe? Hvilke får jeg flest retter ut av? Har i tillegg lyst til å gå ned noen kilo, er det slik at man bør holde seg innenfor en bestemt mengde karbohydrater i løpet av dagen?
      Håper du har anledning til å svare meg!
      Maria

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg