Kaffe latte

Inneholder afiliatelenker

God morgen!

Starter du ofte dagen med en svart kaffe? – Det gjør ikke jeg! 

Jeg får ofte spørsmålene, “hvorfor drikker du ikke kaffe?” eller “er kaffe usunt?” når jeg takker nei til en kaffekopp. Svaret mitt er så enkelt som at jeg liker faktisk ikke svart kaffe! Smaken har jeg aldri vendt meg til og det er absolutt ikke kos for meg å nyyyte en kaffekopp. Hehehe;)

Derimot hvis jeg trenger en skikkelig boost for å våkne om morgenen lager jeg meg heller en kaffe latte på nøttemelk, nam! Dette koser jeg meg virkelig med! 😀

Her får jeg i meg litt koffein samtidig som jeg får i meg næringsstoffer fra melken. 

Jeg lager denne uten kumelk, raffinert sukker og soya. Tåler du ikke koffein, men liker kaffesmaken kan denne lages med koffeinfri kaffe.


 

Kaffe latte

 

1 porsjon

1 del Kaffe

3-4 deler Mandelmelk eller annen valgfri melk ettersom hvor sterk eller mild kaffesmak du ønsker

1 ts Sukrin gold eller kokossukker

3 dråper Stevia med vanilje – kan sløyfes

1 dryss Kanel

 

FREMGANGSMÅTE

1. Brygg kaffe, rør inn sukrin gold eller kokossukker og sett til side.

2. Varm opp melken i en kjele, tilsett eventuelt stevia dråper og pisk opp melken med en melkeskummer.  Hell melken over kaffen og topp med et dryss kanel.

Nytes med en gang!

Min melkeskummer kjøpte jeg for kun noen få kroner på TGR

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg