Kalkunbryst med fargerik salat

Luksusmat midt i uken!

Så mange gode råvarer samlet i en rett. Kun rene naturlige ingredienser uten masse tilsetningsstoffer. Her har jeg fremhevet de gode smakene på en enkel måte uten å gjøre noe særlig med de. Veldig enkelt og veldig veldig godt! 😀


Kalkunbryst med fargerik salat

Kalkunbryst

Smør – jeg brukte melkefri melange

Himalayasalt

Pepper

Isbergsalat

Spinatblader

Agurk

Rødløk

Cherrytomater

Avokado

Appelsin

Gresskarkjerner

Kruspersille

En god olivenolje

FREMGANGSMÅTE

1. Sett ovnen på 160 grader.

2. Legg kalkunbrystet i en ildfastform, pensle kalkunbrystet med smør og krydre med salt og pepper. – Du kan også bruke andre krydder eller urter. Sett formen i ovnen og stek i ca 40 min til kalkunbrystet er gjennomstekt. Sjekk gjerne med et steketermometer på den tykkeste delen hvor gradene skal vise mellom 70-72. La brystet ligge å hvile i 15 min før du skjærer det opp.

3. Kutt opp ingrediensene til salaten, bland sammen med gresskarkjerner og dryss over en god olivenolje, salt og pepper.

4. Serverer kalkunen på et fat av salat og topp med kruspersille.

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

 

#salat #kalkun #kalkunbryst #oppskrift #mat #sunt
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg