Laks med søtpotetpure

Fargerik middag!

Laks er favorittfisken min, både stekt, ovnsbakt eller kokt. Med variabelt tilbehør er det enkelt å få i seg fisk flere ganger i uken. Tilbehør laget av naturlige råvarer vil gi masse god næring i tillegg til god smak.

Her har jeg laget kokt laks, søtpotetpure, kokte bønner og smeltet smør som “saus”. Veldig enkel middag som kroppen virkelig elsker!

 

SØTPOTETPURE

1 Søtpotet

1 ss Smør

Himalayasalt

Pepper

Urter – kan sløyfes

 

FREMGANGSMÅTE

1. Skrell og del søtpoteten i mindre biter. Ha den i en kjele med litt vann og kok den mør. Tiden avhenger av hvor store biter du har.

2. Når søtpotetbitene er møre, hell av vannet og mos de med en stavmikser . Bland inn smør, og smak til med salt, pepper og eventuelt urter.

KOKT LAKS

Laksefileter

Vann

Himalayasalt

Presset sitron

Pepper

 

FREMGANGSMÅTE

1. Kok opp vann i en kjele sammen med litt presset sitron, pepper og en klype salt.

2. Ha i filetene og la de trekke i ca 6-8 min. (avhenger selvfølgelig av størrelsen på filetene og hvor mange du har i kjelen samtidig)

 

SNITTEBØNNER

Frosne snittebønner

Vann

Himalayasalt

 

FREMGANGSMÅTE

1. Kok opp vann med en klype salt.

2. Ha i snittebønnene og kok de møre ca 2-3 min.


-MariaMarisol


Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol

#mat #oppskrift #middag #laks #søtpotet #søtpotetpure
4 kommentarer

Siste innlegg