Frisk mandag med fruktsalat

I dag blir det enkel fruktsalat med tilbehør som mellommåltid. 

Kostholdet mitt er basert på lavkarbo, men jeg kan fint nyte litt frukt innimellom som et mellommåltid eller til kos. Til hovedmåltidene mine er jeg derimot opptatt av å tilføre en form for fett og proteiner for å få et balansert måltid.

Her har jeg laget en kokoskrem som gir meg litt fett som gjør at blodsukkeret ikke får en like høy stigning, samtidig som jeg har byttet ut noe frukt med bær.

FRUKTSALAT

Appelsin

Mango

Granateple

Bringebær

Blåbær

KOKOSKREM

Den tykke delen på kokosmelken

Sukrinmelis

Stevia

Valgfri sukkerfri sjokolade f.eks Atkins eller Ombar

 

FREMGANGSMÅTE

1. Kutt opp frukt i ønsket størrelse og bland sammen med granateplekjerner og bær.

2. Lag kokoskrem ved å piske opp den tykke delen av kokosmelken sammen med sukrinmelis og eventuelt stevia dråper.

3. Hakk opp sjokolade.

4. Server fruktsalaten, kokoskremen og sjokoladen hver for seg. 

 

Dypp frukten i kremen og deretter i sjokoladen, NAM! 

Nyt som et lite mellommåltid eller f.eks som dessert etter middag. 😀

 

TIPS!

– Kokoskremen kan sløyfes eller byttes ut mot yoghurt eventuelt kesam eller cottage cheese om du tåler melk.

– Atkins-barene er ikke melkefrie, kun sukkerfrie. Ombar sjokoladene er laget uten både melk og raffinert sukker.

– I stedet for sjokolade kan du f.eks bruke hakkede nøtter, som også vil gi deg sunt fett og lavere blodsukkerstigning.

-MariaMarisol


Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol

#mat #oppskrift #dessert #glutenfri #melkefri #sukkerfri #sunt #sunnmat
8 kommentarer

Siste innlegg