2017-den beste versjonen av deg selv

 

GODT NYTTÅR! 😀

I fjor skrev jeg et lignende innlegg som dette, men det er like aktuelt igjen i år…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gjør 2017 til DITT år!

Nyt nåtiden her nå, ta gode valg for deg selv, utfordre komfortsonen din, og bli bedre kjent med deg selv så DU kan bli den beste versjonen av deg selv! DU er din egen lykkessmed og det kan ingen ta fra deg. La 2017 bli det året du har det bedre med deg selv, hvor ikke komplekser, nedverdigende tanker eller hva det måtte være tar mer plass.

Jeg ser mange andre bloggere legger ut innlegg om detox-kurer, og “ned i vekt på 30 dager” osv, grunnen til at jeg ikke gjør det samme er fordi hva du har spist mellom jul og nyttår har veldig lite å si, men det du spiser mellom nyttår og jul har alt å si. Det jeg mener med det er at om vekta di viser 2-3 kg mer nå enn før jul vil omtrent alt være vann! Vi spiser mer salt og karbohydrater i ferien noe som binder til seg mye vann. Dette vil stabilisere seg når du går tilbake til vanlig hverdag.

Kostholdet du har resten av året er det som betyr noe, å ha sunne gode vaner som hjelper deg til å ha en god livsstil, det er det som er viktig. HUSK man har lov til å kose seg uten å “ødlegge” kostholdet. Det er faktisk ikke slik at noe som helst blir ødelagt, det å kose seg kalles BALANSE, noe som er ekstremt viktig. Det å ha et fanatisk kosthold som bare stresser deg hjelper verken deg selv eller de rundt deg.

Jeg er ikke tilhenger av “nyttårsforsetter”, rett og slett fordi man veldig sjeldent klarer å holde de! -“Trene 5 ganger i uken “, være sukkerfri i 6 mnd “, eller uansett hva det skulle være så syntes jeg det fungerer like lite som en såkalt diett. Ikke holdbart i lengden! Derfor er ikke dette noe jeg direkte anbefaler når det gjelder kosthold. Derimot å sette seg mål er viktig. Mål som bedrer kostholdet og livsstilen. F.eks spise mer grønt hver dag, innføre et fiskemåltid til i uken, prøve nye smaker og ingredienser. Begynne å trene, gå til jobb? Du vet selv best hva som skal til for deg.

For meg handler det om livsstil, et sunt balansert liv med et godt næringsrikt kosthold og en god helsetilstand, ikke en diett /kur.

Dette gir meg blant annet:

Mer energi

Penere hud

Mindre sykdom og betennelser

Bedre fordøyelse

Stabilt blodsukker

Bedre konsentrasjon

Bedre søvn

BEDRE humør! 😉

+++

Masse lykke til med det nye året og jeg håper du slenger deg på og vil gjøre livsstilsendringer som gjør deg til den beste versjonen av deg selv!


-MariaMarisol

 

#kosthold #helse #mat #sunt #livstil #balanse
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg