Lavkarbo Brune pinner

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

inneholder afiliatelenker

1 uke til JULAFTEN!

– Tenk at det kun er noen få dager igjen til den store dagen! 😀

Jeg kjenner at i forhold til alt som skal gjøres kunne det gjerne vært noen dager til. De siste ukene har vært hektiske og det kommer den neste til å bli også. Jeg som egentlig er så flink til å benytte tiden skuffer meg selv med at jeg ikke har vært like flink i år. :/

Som dere som har lest bloggen min lenge vet så har jeg ME- kronisk utmattelsessyndrom, og den sykdommen er ikke like lett å kontrollere. Det skal sies at jeg fungerer bra, men allikevel blir jeg mer sliten enn gjennomsnittet.- Men, men slik er det bare og det gjelder å gjøre det beste ut av det. Det skal bli ekstra deilig med en ukes ferie!


I dag har jeg laget en lavkarbo versjon av “Brune pinner”. Var litt usikker på om disse ville fungere, men jammen gjorde de ikke det! Veldig gode og sprø!  De er helt fri for  gluten,   melk,   sukker,   soya   og   korn   !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lavkarbo Brune pinner

Ca 30 stk

100 g Smør – jeg brukte melkefri melange

1 dl Sukrin gold

1,5 dl Mandelmel

0,5 dl Kokosmel

2 ss Fibersirup gold , Yaconsirup, Agave eller f.eks kokossirup

3 ts Kanel

1 ts Natron

1 klype Himalayasalt

1 ts Vaniljepulver

1 Eggeplomme

 

TOPPING

1 Eggehvite

Hakkede mandler

Sukrin gold

 

FREMGANGSMÅTE

1. Pisk romtemperert smør og sukrin luftig.

2. Tilsett resten av ingrediensene og elt sammen til en deig.

3. Del deigen i tre, rull delene til Lange pølser og kjevl de deretter flate mellom to bakepapir.

4. Pensle toppen med eggehvite og strø over hakkede mandler og sukrin gold.

5. Stek midt i ovnen på 175 grader i ca 10 min.- Følg med så de ikke blir brent.

6. Del opp på skrå med en gang du har brettet ut av ovnen, og la de deretter ligge på rist og avkjøle seg og bli sprø.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
-MariaMarisol
 

#brunepinner #sukkerfri #lavkarbo #glutenfri #melkefri #sunt #mat #oppskrift #julebakst
1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg