Oreos

SAMSUNG CSC
 

inneholder affiliatelenker

I dag har jeg prøv meg på lavkarbo oreokjeks, uten gluten, melk, sukker, soya og egg. Kjeksene ble veldig gode, men kremen blir selvfølgelig ikke helt lik orginalen, men et supergodt alternativ til sunne oreos. Disse koser jeg meg med i dag, perfekt lillelørdagskos!

Jeg lagde kjeksene mine litt for tykke, neste gang skal jeg lage de tynnere!

SAMSUNG CSC

Oreos

 

70 g Mandelmel

20 g Kakakopulver

1 Toppet ts Bakepulver

40 g Kokosblomstsukker

30 g Sukrinmelis

70 g Romtemperert smør – Jeg brukte melkefritt.

3-4 Dråper Stevia vanilje

1 Klype Himalayasalt

 

FREMGANGSMÅTE

1. Bland sammen alle de tørre ingrediensene.

2. Ha deretter i smør og stevia og kjør sammen i en kjøkkenmaskin til en fast deig.

3. Rull kuler og press de flate på et bakepapirkledd stekebrett, eller kjevl ut deigen og bruk en kakekutter.

4. Stek midt i ovnen på 190 grader i ca 8 min.

5. Avkjøl på rist.

 

FYLL

55 g Smør – jeg brukte melkefri Smøremyk Rapskokos

80 g Sukrinmelis

Frøene av ca 1/2  Vaniljestang –  Viktig å smake til underveis, det er ikke noe godt med for mye.

2 ss Vann

 

FREMGANGSMÅTE

1. Visp sammen ingrediensene og sett kaldt til kjeksene er ferdig avkjølt.

SAMSUNG CSC

TIPS!

– Jeg brukte kokosblomstsukker og sukrinmelis som søtning i kjeksene, men du kan fint bruke noe annet hvis du heller foretrekker det.

– Stevia vaniljedråper kan byttes ut mot vaniljepulver.

– Lag gjerne kjeksene tynnere, mine ble litt for tykke.

SAMSUNG CSC

-MariaMarisol

#oreokjeks #oreos #kjeks #lavkarbo #sukkerfri #melkefri #glutenfri #oppskrift #mat #kosthold
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg