Peanut cookie bites

SAMSUNG CSC
 

Sundays are for baking!

Hei og god søndag! 

Dagene flyr i fra meg for tiden, og jeg kjenner jeg skulle ha oppdatert bloggen enda oftere dessverre… Jaja, sånn blir det innimellom.

Btw, giveawayen min så er vinneren trukket og har fått mail, men jeg har ikke fått noe svar! Sjekk mailen deres, og gi meg et pip ellers trekker jeg en ny vinner! 😀

 

SAMSUNG CSC
 

Etter en rekke dager med festligheter og moro, samt bryllup i går for min vakre venninne Ida, var det helt innafor med en rolig søndag i dag. De som kjenner meg vet at jeg slapper ekstra godt av når jeg kan stå på kjøkkenet alene å eksprimentere med oppskrifter, så akkurat det har dagen gått til. 🙂 

 

SAMSUNG CSC
 

Peanut cookie bites

 

100 g Peanøttmel

25 g Mandelmel

1 ts Bakepulver

1 liten ts Vaniljepulver

1  god klype Himalayasalt

1 dl Smør

4 ss Fibersirup gold

1 ss Sukrin gold

Peanøtter og hakket sjokolade til fyll

 

FREMGANGSMÅTE

1. Sett ovnen på 180 grader.

2. Bland sammen de tørre ingrediensene og rør inn litt og litt smeltet smør og fibersirup til du får en fast deig. Sett deigen i kjøleskapet i minimum 10 min slik at deigen blir lettere å jobbe med.

3. Trill ca 12 kuler av deigen og legg på et bakepapirkledd stekebrett. Lag en liten grop i hver kule og fyll med peanøtter og hakket sjokolade. Brett deigen over gropen og form kulene. Trykk de litt flate på toppen tilslutt. 

4. Stek midt i ovnen i ca 10 min. – Cookie bitene vil fortsatt være litt myke utenpå når du tar de ut.

5. Avkjøl helt på rist. De blir skikkelig sprø på utsiden og myke inni når de har blitt avkjølt.

 

SAMSUNG CSC

 

TIPS!

– Vaniljepulver kan byttes ut mot stevia vaniljedråper

– Fibersirup kan byttes ut mot annen sirup eller flytende honning. (Smak til underveis.) Fibersirupen er derimot med på å gjøre at cookie bitene blir sprø på utsiden og mye inni, det er ikke sikkert du vil få samme resultat med annen flytende søtning.

– Himalayasalt kan byttes ut mot vanlig salt.

– Jeg brukte både usaltet peanøtter og sukkerfri og melkefri sjokolade.

– Jeg kjøper flere av produktene på iHerb, og her kan du få rabatt ved å bruke denne koden første gang du handler ” SCJ678 “.

– iHerb guide kan du lese her 

 

SAMSUNG CSC

– Maria Marisol

 

#peanøttkjeks#cookies#penaut#peanutcookies#cookiesbites#sunt#mat#helse#oppskrift#ernæring#lavkarbo#peanøttmel#sukkerfri#melkefri#glutenfri#vegansk#vegetar#glutenfri#utensoya
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg