Rundstykker med frø og kjerner

SAMSUNG CSC

Lavkarbo – Paleo

Rundstykker som er like gode til frokosten med pålegg på, eller til middagen som hamburgerbrød som jeg skal bruke de til i dag.

Flere som skal grille i det fine været? 😀

Jeg håper dere nyter fridagen! ♥


 

Rundstykkene er helt fri for gluten, melk, soya, gjær ++, og passer bra på både et lavkarbo, paleo og allergivennlig kosthold.

Jeg har brukt mandler i deigen, men tåler du ikke det kan du bytte de ut mot andre nøtter eller mer frø og kjerner. Tåler du melk og vil ha en mer proteinrik variant kan du erstatte melken i oppskriften med cottage cheese. Jeg har brukt kokosmelk.

SAMSUNG CSC
 

Rundstykker

50 g Mandler

50 g Solsikkekjerner

50 g Linfrø

50 g Sesamfrø

1 ss Fiberhusk

2 ts Bakepulver

1 ts Johannesbrødkjernemel

3 Egg

2 ss Olje -f.eks  kokosolje, rapsolje eller olivenolje

5 ss Melk- kokosmelk, mandelmelk eller annen melk som tåles

+ 1 Egg til pensling og litt ekstra frø og kjerner til topping

 

FREMGANGSMÅTE

1. Kjør mandler, solsikkekjerner, linfrø og sesamfrø til mel i en food prosessor, og hell over i en bakebolle.

2. Tilsett resten av de tørre ingrediensene og bland sammen.

3. Rør inn 3 egg, 2 ss olje og tilslutt melken.

4. La deigen stå å svelle i ca 10 min. Deigen er litt klissete, men det er slik den skal være.

5. Form ca 6 rundstykker på et bakepapir med en spiseskje. Pensle med 1 egg og strø litt frø og kjerner over.

6. Stek midt i ovnen på 180 grader i ca 20-23 min

 

SAMSUNG CSC

 

#rundstykker#hamburgerbrød#lavkarbo#paleo#sukkerfri#melkefri#glutenfri#utensoya#utengjær#sunt#mat#helse#kosthold#ernæring
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg