Salte urtekjeks

SAMSUNG CSC

Salte kjeks er så godt og passer til så mye. Disser nyter jeg gjerne alene som de er, sammen med ost og noe godt i glasset, eller har med i sekken på tur. 

Kjeksene er lavkarbo- paleo, helt uten gluten, melk, soya og gjær ++, og passer derfor bra til mange forskjellige kosthold.

Jeg bruker himalayasalt i oppskriften, men du kan bruke havsalt også.

SAMSUNG CSC

Salte urtekjeks

2 dl Mandelmel

3 ss Sesammel

1-1/2 ts Himayalayasalt

2 Egg

4 ss Vann

Friske urter,- i dag har jeg brukt persille.

FREMGANGSMÅTE

1. Bland sammen de tørre ingrediensene og rør inn egg, vann og ønsket mengde friske urter.

2. Sett deigen kaldt i 15 min så den blir lettere å jobbe med.

3. Kjevl ut deigen mellom 2 bakepapir og stikk ut kjeks med en cookie-kutter eller rut opp med kniv.

4. Stek midt i ovnen på 180 grader i 15 min, sett deretter ovnen på varmluft 160 grader og stek i 5 min til. Avkjøl på rist.

 

SAMSUNG CSC

 

#lavkarbo#paloeo#kjeks#melkefri#glutefri#sukkerfri#urtekjeks#sunt#sunnmat#helse#kosthold#ernæring
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg