EGGEHVITTEOMELETT

SAMSUNG CSC

Forrige uke spiste jeg lunsj på Fresko på Frogner. Jeg bestilte “proteintallerken”, hvor jeg blandt annet fikk servert små omeletter av kun eggehvitte. Dette er noe jeg hele tiden lagde hjemme før, men det har rett og slett gått i glemmeboken.
 

Til frokost i dag fikk jeg lyst på omelett med stekt sopp og spinat, så da ble det eggehvitteomelett. 😀

 

SAMSUNG CSC

 

Eggehvitteomelett

3 Eggehvitter

Purreløk

1 neve Spinat

Himalayasalt

Pepper

Smør

STEKT SOPP

Fersk sjampinjong

Cocosa

 

TILBEHØR

Cherrytomater

Avokado

 

FREMGANGSMÅTE

1. Smelt smør på middels varme i en stekepanne, hell over eggehvittene og stek til den begynner å stivne.

2. Hakk purreløk og legg over omeletten sammen med spinat, og dryss over himalayasalt og pepper. Brett omeletten og la den stivne litt mer.

3. Smelt 1 ts cocosa på middels varme  i en annen panne og ha i oppkuttet sopp. Stek soppen til den blir brun og gylden. Rør noen ganger innimellom.

4. Server omeletten med avokado, cherrytomater og stekt sopp.

SAMSUNG CSC
 

TIPS

– Jeg steker soppen i cocosa, den blir ekstra god og næringsrik. Det smaker ikke kokos!

– I stedet for spinat og purre kan du fylle omeletten med det du liker av grønnsaker eller f.eks skinke.

– Følg med på SnapChat, her deler jeg fremgangsmåte og andre tips. “mariamarisol”

 

 

 

#eggehvitteomelett#protein#proteinrik#avokado#cocosa#stektsopp#frokost#lunsj#supermat
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg