Holder meg frisk…

SAMSUNG CSC
 

God mandag dere!  Måtte denne uken bli bra! 😀

Det er fortsatt ganske utrolig syntes jeg at jeg er den som har holdt meg frisk hittil i vinter, når alle rundt meg er syke!.. Før var det alltid jeg som ble syk, og influensa og feber varte i flere uker om gangen…

Jeg er overbevist om at det er kostholdet mitt som har holdt meg i sjakk nå. Jeg har tatt ekstra doser med Supermat hver morgen, og det er jeg sikker på har hjulpet.

Kort fortalt er supermat matvarer eller ingredienser som er naturlige og har et høyt konsentrert innhold av vitaminer, mineraler, antioksidanter, fettsyrer, proteiner, fiber, enzymer eller klorofyll. Dette gir oss mange helsegevinster.

 

SAMSUNG CSC
 

Hver morgen tar jeg et glass med supermat! Dette tar jeg på tom mage for bedre opptak.

1 toppet ts Purley Greens Max

1 toppet ts Spirulina

1 liten ts Afa- algen

Dette rører jeg ut i et glass med vann, og styrter ned på;)

 

Purley Greens Max er et bredspektret supermatkompleks som inneholder pulver av alger, gress, grønnsaker og urter. Den er fiber- og proteinrikt og en kilde til jern, jod og, vitamin A og K. Purely Greens Max er godt for immunsystemet og energi da jern bidrar til immunsystemets normale funksjon og til å redusere tretthet og utmattelse. Jod bidrar til normal produksjon av hormoner og skjoldbrukskjertelens normale funksjon. Purely Greens Max er derfor også gunstig for stoffskiftet.  

Spirulina er 100%pulver av Spirulina, proppfull av viktige næringsstoffer, den inneholder blandt annet 3 g mer protein enn fra fisk, og 30 g mer betakaroten enn fra gulrøtter og 5 ganger mer klorofyll enn fra grønne blader. Den er også fullspekket med B-vitamin- inkludert B12. I tillegg er den er rik kilde til magnesium.

Afa- algen – en blågrønn alge. Den er den mest næringsrike blågrønne algen som er kjent, og er en rik kilde til protein og klorofyll. Algen er lettopptakelig, pga dens myke cellevegg. Den inneholder i tilegg blandt annet, B1, B2, B6, B12, Vitamin A, Betakaroten, kalsium og selen.

 

SAMSUNG CSC

 

Det smaker grønt, men det er det som funker;) Jeg er vant til smaken og syntes faktisk det smaker godt! Er du nybegynner med Supermat anbefaler jeg deg å blande de ulike pulverene rett i smoothie.

Utover dagen spiser jeg som regel 1-2 smoothies daglig, og da blander jeg i ca 1-2 ts av hver. Det vil si at jeg i løpet av en dag får i meg ca det som er anbefalt dose. Av Spirulina kan man innta hele 5 ts pr dag. Purley Greens Max 1-3 og Afa-algen opptil 2 ts. ( start gjerne med 1/4 ts hvis du ikke er vant til å bruke det )

 

 

 

#supermat#kosthold#helse#ernæring#greens#purleygreensmax#spirulina#afaalgen
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg