OPPSKRIFT : KREMET BLOMKÅLSUPPE

 

God kveld! Sen middag på meg i dag, jeg valgte derfor å gå for noe enkelt som tar kort tid fra jord til bord. Samtidig som det (nesten) er laget fra bunnen av, ble dette en nydelig høstmiddag på sitt beste! 🙂


 

 

Kremet Blomkålsuppe med smak av muskatt og gressløk

Til ca 3 porsjoner

2 Blomkål

3 dl Vann

1 Kjøtt/kylling buljong terninger

1 Gul løk

3 dl Fløte

2 ss Smør ( jeg bruker soft flora spesial som er melkefri)

Muskattnøtt

Himalayasalt

Pepper

1-2 ts johannesbrødkjernemel

Bogskinke i terninger

 

Fremgangsmåte:

Kok blomkålene hele i vann med buljong .Når blomkålen er passe mør ta 3/4 av blåmkål i en food processor sammen med smør, fløte, løk og krydder. og mos sammen. ( jeg liker litt biter i suppen, så jeg kjører den ikke helt til pure…)

Ha blomkålblandingen tilbake i kjelen med buljong og gi det et oppkok, mens du rører, og la det småkoke et par minutter.Rør tilslutt inn johannesbrødkjernemel til passe konsistens.

Topp med resten av blomkålen som ikke gikk i processoren, gressløk, skinke og litt muskatt,

 

En enkel suppe som går nesten like fort som posesuppe, men den smaker såå mye bedre! 🙂

Ha en fortsatt fin kveld! Smil fra Marisol 🙂

#middag#lavkarbo#blomkålsuppe#lchf#utenmelk#utengluten#glutenfri#melkefri#lchf#mat#helse#kosthold#ernæring
1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg