FROKOSTBRØD


Starter dagen med ferskt brød til frokost…

Av en eller annen merkelig grunn var jeg lys våken fra 07.00 i dag.- litt for tidlig på en lørdag spør du meg..

like greit å bare stå opp og starte dagen. Jeg hadde en lavkarbø brødmix fra EASY living som jeg slang sammen, den skulle kun tilsettes vann. 
Det så sånn ut, ikke akkuratt som bilde på pakkningen. hevde seg lite og ble litt kompakt.

 

Så jeg slang sammen mitt eget brød i steden.
 

Smakte mye bedre

 

Du trenger

100 g gresskarkjerner

60 g sesamfrø

50 g solsikkekjerner

15 g knuste linfrø

50 g sesammel

1 1/2  ss kokosolje /smør eller olje

2 ts fiberhusk

1/2 ts himalaya salt

1 ts bakepulver

2 hele egg

3 eggehvitter

Fremgangsmåte

Pisk lett sammen egg og eggehvitter. Bland sammen det tørre i en annen bolle og hell eggblandingen over og ha i olje og rør godt sammen. Ha over i en bakepapirkledd brødform og sett midt i ovnen på 170 grader. stek i ca40-50 min,avhengi av ovnen.

 

 

#brød#brødbakst#lavkarbo#proteinbrød#utenmelk#utengluten#melkefri#glutenfri#suntoggodt
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg