PROTEINRIKE BROWNIE KULER

Nå snakker vi helg for fult, og jeg starter helgen med disse deilige sjokolade brownie kulene. Disse er sukkerfrie, melkefrie og glutenfrie. Så allergivennelige for de fleste.

Jeg er allergisk for gluten,laktose,melkeprotein og sukker ++, derfor bruker jeg som regel eggehvitte protein pulver, men oppskriftene jeg legger ut kan selvfølgelig også lages med annet proteinpulver.

Andre nøytrale protein pulver jeg bruker mye er hampprotein og erteprotein som jeg syntes fungerer fint i bakst.:)

 

 

OPPSKRIFTEN GIR CA 20 SMÅ ELLER 12 STORE KULER

Du trenger:

85g valgfritt sjokolade protein pulver (jeg brukte eggehvitte pulver)

45g  uskukret kakao pulver

2- 2 1/2 ss smeltet romtemperert kokos olje

1 ss Stevia/Sukrin

1ss sukrin gold

2ss melk

2ss vann

4 ss fettredusert mandel mel (finmalte mandler kan også brukes, men da trenger du ikke like mye veske)

2 ss hakket mørk melkefri og sukkerfri sjokolade (valgfritt)
 
Fremgangsmåte:
Start med å smelte kokosolje og la dette avkjøle til romtempratur. Bland de tørre ingrediensene  og blan deretter inn kokosolje og spe med veske til du får en passe fast deig. Ha i hakket sjokoladebiter og smak til med evt mer sukrin eller stevia hvis du ønsker en søtere smak. Det blir en litt klissette deig så ha evt mer kakaopulver hvis du syntes det blir vanskelig å rulle til kuler. Sett i kjøleskapet i noen timer eller over natten.
 
De som tror sunnmat ikke smaker godt kan tro om igjen.Disse er super gode sunne proteinrike sjokolade kuler!
Håper helgen deres også er i gang. Og håper  den blir kjempe fin!:)
 

#proteinkuler#sukkerfri#melkefri#glutenfri#proteinrik#lavkarbo#lavfett#highprotein#lowcarb#sugarfree#dairyfree#glutenfree#helthy#helthyfood#matprat#godtno#sunnoggodt#sunnmat#sunnogsøtt#sunnbakst#helthyfood#healthysnack#rawfood#eatclean

#bildeshoutnovember
4 kommentarer

Siste innlegg