hits

Grønnkålpesto

  Høstfavoritt!  Grønnkål er en stor favoritt hos meg, spesielt om høsten. Den kan brukes til så mye og gir masse smak i maten. I dag har jeg gjort noe så enkelt som å lage en grønnkålpesto, stekt litt grønnkål og ristet litt brød, superdigg kombinasjon! :D   Grønnkålpestoen er fri for gluten, melk, sukker, soya, korn, egg og nøtter.     Ristet brød med grønnkålpesto   2 Skiver brød Cherry tomater Grønnkål Grønnkålpesto (Olivenolje, salt og pepper)     Grønnkålpesto   1,5 dl Pinnekjerner 3 dl Fersk grønnkål 2 ss Presset sitronsaft 2 ss Olivenolje 1-2 ts Hvitløkskrydder Himalayasalt 3-5 ss Vann / eventuelt en form for melk     FREMGANGSMÅTE 1. Kjør alle ingrediensene til pestoen sammen i en food prosessor eller stavmikser, smak til med krydder og sitronsaft underveis. Spe med væske om blandingen blir for tykk. 2. Rist skivene i en panne med litt olje, salt og pepper. Når skivene e...

Lavkarbo tortillachips

inneholder afiliatelenker   Hei og hopp, og vips var det torsdag allerede! I dag har jeg laget lavkarbo tortillachips, uten gluten, melk +++. Disse er perfekte til helgekosen. Kanskje du til å med skal ha taco-fredag i morgen? Da kan disse virkelig anbefales.     Lavkarbo Tortillachips    80 g Mandelmel 80 g Sesam-mel 20 g Linfrø 3 Eggehviter 1/2 ts Paprikakrydder 1/2 ts Hvitløkskrydder 1 ts Cummin 1/2 -1 Chili 1 ta Himalayasalt 1/2 ts Pepper FREMGANGSMÅTE 1. Sett ovnen på 175 grader varmluft. 2. Bland sammen mandelmel, sesammel, linfrø og krydder. Pisk deretter inn eggehviter og bland sammen til en deig. - Smak til underveis så du får ønsket mengde krydder. 3. La deigen hvile i ca 10 minutter. 4. Kjevle deigen ut mellom to bakeark så tynt som du klarer. Rut deretter opp til chips, lag gjerne litt mellomrom mellom hver. 5. Stek midt i ovnen i ca 8-10 min. Avhenger av hvor tynt du har kjevlet. 6. Avkjøl på rist til chip...

Spis mer grønnsaker

  Sunn mat og god næring er enkelt! :D Ikke minst smaker naturlig mat veldig godt. Denne dippen er så frisk og deilig og er laget helt fri for gluten, melk, soya, korn og nøtter. ( fri også for egg og kokos) Sammen med oppkuttede grønnsaker forsvinner denne fort! Grønndipp 1 stor Avokado ca 1/2 Agurk 1 Hvitløksfedd 2 ss Sitronsaft Nykvernet pepper 1 klype Himalayasalt - kan sløyfes   FREMGANGSMÅTE 1. Bland alt sammen i en blender /food prosessor /stavmikser til en jevn konsistens. Smak til underveis med pepper, salt og sitron.  TIPS! - Ønsker du en mer spicy dipp kan du f.eks tilsette rødløk og chilli.   -MariaMarisol Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat "mariamarisol"   #dipp #grønnsaker #mat #oppskrift #kosthold #ernæring #sunt #rawfood #naturligmat #glutenfri #melkefri #sukkerfri

Plate of color

  Jeg elsker at Kiwi har kommet med disse små begrene med snack grønnsaker! Ikke minst at de følger prisen på vanlig smågodt og dermed veldig billig akkurat nå! :D Enkelt å ta med på farten og fin måte å få ii seg mer grønnsaker på. Tommel opp!  Dette måltidet er derfor superenkelt. Jeg har kun stekt egg som jeg har lagt på en skive lavkarbobrød, med litt melkefritt smør under, og masse grønnsaker ved siden av! :D TIPS! Dryss gjerne litt olivenolje, himalaysalt og pepper over, NAM!    -MariaMarisol Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat "mariamarisol"