Seige proteinbarer med crisp

 

Kombinasjonen av proteinpulver og fibersirup er alltid en hit!

 

Selv bruker jeg nesten alltid fibersirup clear siden fibersirup gold inneholder en liten mengde malteekstract som igjen inneholder en liten mengde gluten. Har du cøliaki må du holde deg unna, men om du derimot ellers holder deg unna gluten og egentlig ikke er allergisk vil du ikke merke det. MEN om du tåler fibersirup gold eller ikke må du finne ut av selv 😉

 

 

I mine oppskrifter med fibersirup clear kan du nesten alltid erstatte den med fibersirup gold om du ønsker, men smak deg til. Bare vær obs på at Fibersirup gold gir en mørkere farge! Den har også en kraftigere og mer intens smak så du trenger ikke bruke like mye av den.

 

 

I mine barer i dag har jeg brukt hampprotein fra Supernature. Det er et pulver som jeg faktisk blir mer og mer glad i . Tidligere brukte jeg mye erteprotein fra samme merket, og den er veldig fin den også, da den ikke smaker noen ting og passer til det meste. Derimot har jeg blitt veldig glad i smaken til hamproteinet.

I tillegg er både hampproteinet og erteproteinet helt naturlig og rent uten smaks og tilsettningsstoffer, og selvfølgelig da uten gluten, melk, sukker, soya, korn, egg og nøtter. 🙂

 

 

 

 

Seige proteinbarer med crisp

 

4 stk

 

50 g Hasselnøtter

50 g Proteinpulver – jeg brukte hampprotein

60-70 g Fibersirup Clear

1 klype Vaniljepulver (kan sløyfes om du bruker proteinpulver med smak)

1 klype Himalayasalt (kan sløyfes om du bruker proteinpulver med smak)

Sun Crisp original 

 

FREMGANGSMÅTE

1. Kjør hasselnøttene til smør i en food prosessor

2. Tilsett proteinpulver, fibersirup, vanilje og salt og kjør sammen til en deig. Smak til underveis og pass på å ikke ta for mye fibersirup i med en gang slik at deigen blir for klissete (eventuelt tilsett mer proteinpulver om det skjer).

3. Legg deigen i plastfolie og ha den i kjøleskapet i ca 20-30 min til deigen har blitt fastere og lettere å jobbe med.

4. Del deigen i 4 og kna inn sun crisp original og form til barer. 

Oppbevare kaldt, men tåler fint en stund i romtemperatur. Pakk de gjerne inn i matpapir.

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “bymariamarisol” OBS! NY SNAP!!


 

#proteinbarer #enkel #sunt #mat #oppskrift #melkefri #sukkerfri #glutenfri #barer #fibersirup #hampprotein #sunnmat
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg