Gurkemeie knekkebrød

inneholder afiliatelenker

 

Helsebringende knekkebrød!

Disse chia knekkebrødene, som jeg la ut for en stund siden, har jeg fått så mange gode tilbakemeldinger på!, –  og jeg er selvfølgelig veldig enig. Elsker de!

Jeg lager de hele tiden og går fort tom! 😉

Nå har jeg brukt den samme oppskriften og tilsatt en good mengde gurkemeie. Du kjenner ikke smaken, men det sies at gurkemeie har en god helseeffekt, så hvorfor ikke..?

Det er mye diskusjonen hvor vidt urter og krydder påvirker helsen positivt, men selv tror jeg at det er bra å bruke mye krydder og urter i maten. Rett og slett på samme måten som ren naturlig mat, uten tilsetningsstoffer er det beste for oss.

 

 

Oppskriften er naturlig fri for gluten, melk, raffinert sukker, soya og korn.

 


 

For tiden er jeg hektet på Helios sin pesto, den er farlig god! I kombinasjon med disse knekkebrødene og tomat, NAM! <3 

 


 

Gurkemeie knekkebrød

 

4 ss Chiafrø

4 ss Hampfrø

50 g Sesammel

2 ss Cocosa pure

2 dl Vann ++

1 klype Himalayasalt

Gurkemeie

 

FREMGANGSMÅTE

1. Sett ovnen på 160 grader

1. Bland chiafrøene med 1 dl vann og la de svelle i en halvtimes tid.

2. Tilsett deretter resten av ingrediensene og bland sammen til en jevn røre. Tilsett eventuelt mer vann til en passe konsistens. Den skal være litt tykk.

3. Bre ut på et bakepapirkledd stekebrett og stek midt i ovnen først i ca 10 min, rut deretter opp i ønsket størrelse og stek videre til knekkebrødene er tørre. Mellom 30-60 min. Avhenger av hvor tykke de er og hvor mye vann du tilsetter.

Avkjøl på rist.

 


 

TIPS!

– Har du ikke kokosolje kan den byttes ut mot f.eks en god olivenolje eller rapsolje.

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

 

#mat #oppskrift #lavkarbo #paleo #vegan #pesto #knekkebrød #gurkemeie #sunt #helse #kosthold
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg