Vegan Pizza

inneholder sponsede produkter

 

FRIYAY

– med hjemmelaget vegan pizza! 😀

Jeg har fått flere spørsmål i det siste om jeg kan legge ut flere veganske oppskrifter, og det kan jeg. I dag står det pizza på menyen og da lagde jeg den like godt uten kjøtt. Allikevel er denne full av masse deilig smak.

Ønsker du derimot å bruke kjøtt, kan du selvfølgelig det ved å bytte ut den veganske kjøttdeigen..

 


 

Pizza

 

BUNN

 

1 pk. Brødmiks fra Funksjonell Mat

3 dl Vann

Hvitløkskrydder

 

FYLL

 

1 porsjon hjemmelaget  “kjøttdeig av bønner

1 porsjon Hjemmelaget Hummus

Rødløk

Cherry tomater

Annanas

Brokkoli

Sopp

Guacamole

Ferske urter

 

FREMGANGSMÅTE

1. Sett ovnen på 200 grader.

2. Start med å lage bunnen ved å blande sammen brødmiksen med vann og tilsett litt hvitløkskrydder. Bre deigen utover et bakepapirkledd stekebrett og forstek i noen minutter.

3. Ta bunnen ut av ovnen, ha over et lag med hummus og topp med klatter av “kjøttdeigen” og oppkuttede grønnsaker. Stek til toppingen får en gylden farge.

4. Topp med guacamole og ferske urter ved servering.

 

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

 

 

#pizza #vegan #vegetar #paleo #lavkarbo #glutemfri #melkefri #sunt #mat #oppskrift
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg