Raw instant iskrem med søt-syrlig saus


 

inneholder afiliatelenker

 

Nå som varmen ser ut til å være her for fullt, er det sikkert flere enn meg som savner å bare kunne en kjøpe en ferdig boks med is på matbutikken som både er sunn og allergivennlig.

Dette er min “go to” iskrem som jeg lager når jeg har lyst på noe der og da uten å måtte vente på at den skal stivne i fryseren. I tillegg har jeg laget en søt-syrlig  saus som virkelig kan anbefales ved siden av.

 

Laget uten gluten, melk, raffinert sukker, korn, soya og egg.

 


 

Raw iskrem på 1-2-3

 

140 g Cashewnøtter -uten salt

50 g Flytende søtning *

1/2 ts Vaniljepulver

50 g Isbiter

 

 

Tart Cherry saus

 

2 ss Tart Cherry

1 ss Kokossukker

1 klype Vaniljepulver

70 g Jordbær eller bringebær

1 ss Vann

 

FREMGANGSMÅTE

1. Start med å lage sausen. Varm bærene med 1 ss vann. Mos de deretter til en jevn blanding.

2. Rør sammen Tart Cherry, kokossukker og vaniljepulver. Tilsett deretter de moste bærene og rør sammen til en jevn saus.

3. Lag isen ved å kjøre cashewnøttene, flytende søtning og vaniljepulver til en jevn blanding i en food prosessor. Smak til underveis. 

4. Tilsett deretter isbitene og kjør det sammen til alt er knust og du får en mer fluffy blanding.

 

Nytes med en gang med deilig tart cherry saus over!

 


 

TIPS!

– Som flytende søtning kan du f.eks bruke fibersirup, kokossirup, yaconsirup eller honning. Bruk det du føler deg mest komfortabel med. Smak til underveis!

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#mat #kosthold #iskrem #sukkerfri #lavkarbo #glutenfri #melkefri
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg