Allergivennlig lavkarbo brownie

inneholder afiliatelenker

Festligheter!

Vi nærmer oss MAI og da er det kanskje flere ting som skal feires som både konfirmasjoner, dåp, bryllup, selveste 17 MAI og andre merkedager. 🙂

Fremover vil jeg derfor komme med mine tips til hva du kan servere eller ta med deg på slike dager, som ikke bare smaker godt, sunt og laget uten gluten, melk, raffinert sukker ++++.

Først ut er denne supergode brownien som virkelig slår ann hos de aller aller fleste, du trenger heller ikke si at den er sunn for det smakes ikke! 😀

Fri for gluten, melk, raffinert sukker, soya, korn og nøtter. 

Brownie

 

100 g Smør – jeg brukte melkefritt

6 ss Kokosblomstsukker eller f.eks sukrin gold 

30 g Kokossirup eller annen flytende søtning

20 g Kokosmel

30 g Kakaopulver

1 ts Bakepulver

1 ts Vaniljepulver

1 klype Himalayasalt

1 Egg

1 dl Kokosmelk – kan byttes ut mot annen valgfri melk

 

FREMGANGSMÅTE

1. Smelt smøret og rør inn sukrin/kokossukker og kokossirup/fibersirup og sett til side.

2. Rør sammen de tørre ingrediensene. 

3. Pisk sammen egg og melk og pisk inn i de tørre ingrediensene. Tilsett deretter smørblandingen mens du pisker videre.

4. Kle en form ca 18 cm med bakepapir og hell røren over. Stek i ca 20-25 min på 180 grader. -Følg med underveis, kaken skal fortsatt være myk og saftig inni!

5. Avkjøl i formen.

6. Topp gjerne med friske bær til servering.

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

 

#kake #brownie #sunt #sunnmat #oppskrift #kosthold #ernæring #Mat #glutenfri #melkefri #sukkerfri #nøttefri #utennøtter
8 kommentarer

Siste innlegg