Lavkarbo, allergivenlig focaccia

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

inneholder sponsede pordukter

Enkel lavkarbo focaccia!

Focaccia passer til så mangt, selv spiser jeg det både til suppe, salat, tapas, grillmat, dipper, spekemat, gryteretter og ikke minst bare sammen med vanlig pålegg.. 🙂

Selv om jeg som regel lager all maten fra bunnen er jeg blitt veldig glad i Funksjonell Mat sine brødmikser som er så enkle å slenge sammen. Alle brødmiksene er fri for gluten, melk, soya og gjær og derfor syntes jeg de er et godt alternativ. Denne gangen brukte jeg “Sunnere Proteinbrød” miksen, men om du ikke tåler egg kan du bruke ” Sunnere Chiabrød” miksen.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Focaccia

 

1 stk rund

1 pakke Brødmix a 250 g

3 dl Vann

2 ss Olivenolje, eventuelt kokosolje

Soltørkede tomater

Ferske tomater

Timian

Flaksalt

+ ekstra olivenolje 

 

FREMGANGSMÅTE

1. Sett ovnen på 200 grader.

2. Bland sammen brødmiks, vann og olje. Tilsett deretter ønsket mengde soltørkede tomater og timian.

3. Smør et stekebrett med olivenolje (dette for at focacciaen skal få en sprøere bunn), klem deigen ut direkte på brettet og form til ønsket størrelse. Dytt ned noen små hull og legg tomater i, strø over litt ekstra timian, salt og ringle over med olivenolje tilslutt.

4. Stekes i ca 25-30 min (følg med ovner varierer), og avkjøl på rist.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#lavkarbo #Mat #oppskrift #brød #focaccia #sunt #funksjonellmat #brødmiks #helse #Kosthold #glutenfri #melkefri #sukkerfri #sunnmat #sunnfocaccia
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg