3 minutters minikaker

Inneholder afiliatelenker

Hei og hopp og lillelørdag! 😀

Har du lyst på dessert i dag? – Det hadde jeg, og da ble det disse raske 3 minutters kakene laget i mikro!

Minikakene er laget på blant annet banan, noe jeg veldig sjeldent bruker i oppskrifter faktisk, men i denne syntes jeg det fungerte godt. 🙂

Oppskriften er fri for gluten, melk, raffinert sukker, soya og korn.


 

Minikaker

 

3 stk

120 g Mandelmel

1 ts Kanel

1/2 ts Kardemomme

2 ss Sukrin gold

2 Egg

1 Banan

1 ts Kokosolje

1 stor ss Kokoskrem

2 ss Kokossirup

 

TOPPING

Eggehvite

Sukrinmelis 

 

FREMGANGSMÅTE

1. Bland sammen de tørre ingrediensene og sett til side.

2. Mos bananen og bland sammen med eggene, smeltet kokosolje, kokoskrem og kokosirup. Hell blandingen over de tørre ingrediensene og rør godt sammen.

3. Smør 3 miniformer med smør eller kokosolje og fordel røren over. Ha formene i mikroen og kjør i ca 2-3 min til kakene er ferdig.

4. Jeg pisket marengs av eggehvite og sukrin melis og hadde over når kakene var avkjølet.


 

TIPS!

– Prøve deg frem med tiden på en kake først, mikroovner varierer.

 


 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#minikake #oppskrift #Mat #sunt #glutenfri #melkefri #sukkerfri #funksjonellmat #soma #kokosolje #helse #kosthold #kake
6 kommentarer
    1. Ser kjempe deilig ut! Gleder meg til å prøve dem 🙂
      Er det mulig å steke dem i ovnen også? Hvis man ikke har mikroovn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg