Varm salat med posjert egg


 

Mandags middag!

Tidlig middag eller sen lunsj?

Denne oppskriften er noe jeg pleier å lage ofte. Som regel slenger jeg den fort sammen oftest til kveldsmat, og dermed har oppskriften ikke kommet på bloggen før nå dessverre. Det her er superdigg “comfort food”! En skål med dette her og jeg er happy! 😀


 

Varm salat med posjert egg

 

2 porsjoner

2 Egg

Bacon

1 pk.Grønnkål

1 Søtpotet

1 pk. Cherry tomater

1 boks Bambusskudd

Olivenolje

Himalayasalt

Pepper

 

FREMGANGSMÅTE

1. Stek bacon i en panne for seg.

2. Kutt søtpotetet i terninger, ha i en stekepanne med litt olje og stek til de er gyldne. Ha deretter i tomater og bambusskudd og stek videre i noen minutter. Ha tilslutt i grønnkålen og surr det lett sammen i ca 1 min.

3.  Bland sammen baconet med grønnsakene, ha gjerne over litt olivenolje, salt og pepper og topp med posjert egg. (oppskrift under bildet)


 

POSJERTE EGG

1 ts Eddik

Himalayasalt

 

FREMGANGSMÅTE

1. Kok opp vann i en kjele, tilsett deretter eddik og salt. Skru ned platen til rett under kokepunktet. Knekk eggene i hver sin lille skål/glass, visp i vannet slik at det blir en virvel og hell egget i. La det ligge i ca 3 min. Bruk gjerne en hullsleiv for å ta det opp.

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#varmsalat #grønnkål #mat #oppskrift #posjertegg #egg #sunt #helse #kosthold #lavkarbo #glutenfri #melkefri
8 kommentarer

Siste innlegg