Kokoskaramell granola

inneholder afiliatelenker

Morgenbakst!

På søndager lager jeg gjerne opp en porsjon granola og baker brød til den kommende uken. Dermed har jeg alltid noe sunt som jeg tåler tilgjengelig, noe som er veldig kjekt når jeg har dårlig tid. 🙂

I dag har jeg laget kokoskaramell granola, så utrolig godt! Kan sitte å maule denne alene, hehehe XD. 

Oppskriften er lavkarbo og fri for gluten, melk, raffinert sukker, korn og soya!

 

Kokoskaramell granola

 

100 g Mandelflak – delte mandler i skiver

50 g Kokosflak /kokosmasse 

1 neve Tranebær 

30 g Smør – jeg bruker et melkefritt alternativ

2 ss Kokoskrem- den tykke delen av kokosmelken

30 g Fibersirup eller kokossirup

60 g Sukrin Gold

 

FREMGANGSMÅTE

1. Ha smør, kokoskrem, fibersirup og sukrin i en kjele og rør lett sammen mens det smelter. Kok opp og la småkoke til du får en tykklignende karamellmasse, uten at du rører. – Skiller den seg rører du det lett sammen.

2. Tilsett mandler, kokos og tranebær og rør godt til alt er dekket med karamell. Ha massen over på et bakepapirkledd stekebrett og sett midt i ovnen og stek i noen få minutter til granolaen er gylden. – Følg med, min ble nesten brent! 😉

 


 

TIPS!

– Eier du en dehydrator kan du gjerne tørke granolen i den.

– Jeg bruker gjerne fibersirup eller kokosirup i denne oppskriften, men du kan fint bruke annen flytende søtning som honning, lønnesirup eller yacon sirup som også gir en deilig karamellsmak.

– Sukrin gold kan byttes ut mot annen valgfri søtning f.eks kokossukker, sukrin eller tagatesse.

– Selv er jeg glad i tranebær i granolaen, men det kan sløyfes eller byttes ut mot annen tørket bær/frukt.

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#granola #kokos #karamell #oppskrift #mat #kosthold #helse #glutenfri #melkefri #sukkerfri #lavkarbo #fibersirup #kokosgranola
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg