Hverdagsbrød


 

I dag vil jeg dele en oppskrift på et super enkelt hverdagsbrød, uten helsekostprodukter! 

Like godt for liten som stor!

Kjenner du noen gang på frusturasjonen over at dere i samme hus ikke spiser samme mat? – Noen vil ha sunn mat, andre bryr seg ikke, noen trenger glutenfritt, andre melkefritt, noen lavkarbo, og en kan kanskje ikke spiser soya eller gjær.? …

Dette er min favoritt når jeg skal dekke de flestes behov. Jeg kaller det moderat lavkarbo, da jeg har brukt glutenfri havregryn, men med alt av proteinet og fettet brødet inneholder er det helt ok for meg som ellers spiser helt lavkarbo. Det viktigste er at brødet er fritt for melk, gluten, soya og gjær og kan enkelt lages uten nøtter.

 

Hverdagsbrød

 

3,5 dl havregryn

4 Egg

1/2 dl Nøytral olje

1 dl Mandelmelk- eller annen valgfri melk

1 ts Bakepulver

1 klype Salt

100 g Mandler- eller frø/kjerner for et nøttefritt brød

 

FREMGANGSMÅTE

1. Sett ovnen på 200 grader.

2. Ha alle ingrediensene i en food prosessor og kjør sammen til en jevn deig.

3. Hell deigen over i en brødform, sett i ovnen og stek i ca 30 min pluss/minus.


 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#brød #sunt #sunnmat #oppskrift #mat #kosthold #helse #glutenfri #melkefri
4 kommentarer

Siste innlegg