Smoothiebolle

Inneholder afiliatelenker

Supermåltid

Sola skinner og jeg tør påstå at det begynner å bli vår!

Det er i den lyse og varme årstiden det frister aller mest med smoothie, selv om jeg spiser det året rundt altså.

Det er mange måter å lage smoothie på, og mitt beste tips er å sørge får at smoothien inneholder både karbohydrater, fett og proteiner når du skal nyte den som et måltid.

I dag har jeg brukt spirulina i smoothien min som er en næringsrik alge som inneholder blant annet proteiner, krom, jern, vitamin A og K. Algen er super for energinivået og styrker immunforsvaret.

 

Oppskriften er lavkarbo uten gluten, melk, raffinert sukker, soya og korn.

Spirulinasmoothie

1 dl Mandeldrikk

1 dl Vann

1,5 dl Frosne blåbær

1/2 Rødt eple

1 neve Spinat – kan sløyfes

 

TILEGGSINGREDIENSER

1 ts Spirulina

1 ss Mct olje 

1ts eller ss Erteprotein

Noen dråper stevia

 

FREMGANGSMÅTE

1. Bland alt sammen i en blender til kremet konsistens.

2. Smak til med stevia om du ønsker.

 

Topp gjerne med friske bær, nøtter og bipollen.

 

-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol


 

#smoothie #mat #oppskrift #supermat #sunt #kosthold #ernæring
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg