Hjemmelaget tacokrydder

Kosemat nesten fra bunn!

I dag ble det leftover tacosalat til middag.

Jeg skal absolutt ikke skryte på meg at jeg har kvernet karbonadedeig selv, for det har jeg ikke. Derimot lager jeg tacokrydder selv. Det er så enkelt og man trenger heller ikke mange ingrediensene. 

Visste du at ferdig poser inneholder sukker? Noe som absolutt ikke er nødvendig i tillegg til alt for mye salt.


 

Hjemmelaget tacokrydder

 

3 ss Chillipulver

2 ts Knuste chilliflak

2, 5 ts Hvitløkspulver

2 ss Spisskummin

2 ss Paprikapulver

2,5 ts Oregano

1 -1,5 ss Himalayasalt eventuelt havsalt

2 ts Sort pepper

 

FREMGANGSMÅTE

1. Blandes sammen og oppbevares på et tett glass. 

Jeg bruker ca 1,5 – 2 ss ferdig blandet krydder til 400 g karbonadedig.

Vinneren av giveaway`n min ble… BETTINE! Gratulerer! 😀 Du får mail!


-MariaMarisol

Følg meg gjerne på instagram her, facebook her og snapchat “mariamarisol

#mat #oppskrift #hjemmelaget #taco #tacokrydder #sunt #sunnmat #helse #kosthold #ernæring
8 kommentarer

Siste innlegg