Proteinrik havregrøt

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inneholder affiliatelenker

God morgen!
I dag ble det en litt annen frokost på meg enn vanlig. Jeg spiser som regel en skikkelig fett og proteinrik frokost, men i dag hadde jeg rett og slett lyst på god gammaldags havregraut. 😀

For å gjøre grøten mer blodsukkervennlig tilsatte jeg et rent proteinpulver og smør. Visste du at når du spiser sunt fett og proteiner sammen med karbohydrater vil  ikke blodsukkeret stige like mye som om du hadde spist karbohydratene alene…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Proteinrik havregrøt

1 porsjon

1,5 dl Havregryn – glutenfri

1,5 dl Mandelmelk – eller annen melk

1,5 dl Vann

1 ss Erteprotein

 

TOPPING

Kanel

Smør 

Steviosa

Jordbær

Valnøtter

 

FREMGANGSMÅTE

1. Bland sammen havregryn, melk og vann i en kjele og kok opp mens du rører. Når grøten har kokt opp skrur du ned varmen og lar den stå å småkoke i ca 3 min til.

2. Ta kjelen av platen og rør inn erteprotein.

3. Topp med smør, kanel, steviosa, friske bær og nøtter.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

-MariaMarisol

#havregrøt #mat #oppskrift #glutenfri #protein #proteinrik #proteingrøt
4 kommentarer

Siste innlegg