Hjemmelagde salte mandler

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inneholder affiliatelenker

Hjemmelaget salte mandler er noe av det enkleste og beste som finnes!

-Virkelig! Du trenger kun 2 ingredienser, mandler og salt. Jeg har brukt himalayasalt, som er det saltet jeg som regel bruker til alt, men du kan selvfølgelig bruke det du vil …

Oppskriften er allergivennlig så lenge du tåler mandler, da de ikke er tilsatt noe annet enn kun salt og eventuelt krydder.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Salte mandler

 

2 dl  Økologiske Mandler

1 ss Himalayasalt

Vann

 

FREMGANGSMÅTE

1. Ha mandler og salt i en liten kjele og hell over vann så det dekker mandlene.

2. Gi kjelen et oppkok og fortsett å koke videre til vannet har fordampet. – Hvis ikke alt vannet er fordampet etter 5-6 min så kan du helle av resten.

3. Bre mandlene utover et stekebrett, sett midt i oven på 200 grader og rist nøttene i ca 10-15 min. Avkjøl på rist!

 

TIPS!

– Doble gjerne oppskriften, de forsvinner fort!

– Tilsett gjerne andre krydder som f.eks chilli, grillkrydder er rosmarin for annen smak. Tilsett eventuelt krydderet når nøttene er lagt utover stekebrettet.

Jeg tok halvparten av mandlene med chilli.

– Oppbevar mandlene i en tett krukke. Holdbart veldig veldig lenge!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

-MariaMarisol
 

#mandler #oppskrift #mat #lavkarbo #sukkerfri #glutenfri #melkefri #paleo #ristedemandler #saltemandler
5 kommentarer

Siste innlegg