3 MÅL FOR UKEN

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3 MÅL FOR UKEN!

 

1. Gi meg selv nok søvn!

Søvn er viktig!-  Det sies at man trenger mellom 7-9 timers søvn hver natt for at kroppen skal fungere på best mulig måte. Tiden avhenger fra person til person, noen trenger bare 7 timer, mens andre fungerer best etter en natt med 9 timer på puta. Selv er jeg ikke den som trenger mest søvn, jeg har alltid våknet tidlig selv i helgene. Derimot når søvnanalysen min på telefon viser at jeg kun har hatt et gjennomsnitt på 5t og 49 min søvn den siste uken, er selv ikke det nok for meg!

Dette må jeg ta tak i, ved rett og slett legge meg tidligere! SÅ enkelt er det jo egentlig, det er bare gjennomføringen det står på, men det skal jeg klare. 😉

2. Opprydding i garderoben!

Nå er det på tide å rydde vekk lyse sommerkjoler, miniskjørt og strandklær. Det er mye lettere å ha en oversikt over klærne du har hvis man rydder vekk klærne ettersom sesongene forandrer seg. Jeg gjør det enkelt ved å fylle oppbevaringsbagger som jeg har kjøpt på Europris, marker disse med lapper hvor jeg noterer innholdet. Dermed er det lett å finne når jeg skal ta det frem igjen. 

Samtidig er det greit å gå igjennom klærne og sortere vekk det som er slitt eller det du vet du ikke kommer til å bruke igjen. Klær som ser pene ut kan gies vekk til f.eks Fretex eller andre organisjoner, da får du også muligheten til å gjøre en god gjerning i samme slengen;)

Ikke minst gleder jeg meg til å pakke meg inn i store tykke jakker og sjerf! Elsk på høsten!♥ 

3. Analysere kostholdet mitt!

Jeg er et vanemenneske og kan fort henge meg opp i matretter jeg får “dilla” på. Kanskje rart å høre fra meg som driver en mat/helseblogg, men jeg kan også kjøre meg fast i et spor…

Nå skal jeg bli flinkere til å lage meg varme retter, noe jeg absolutt ikke er!- Samtidig bruke mer av sesongens råvarer og prøve ut nye ting. Det er også mye innen supermat jeg har lyst til å prøve ut.

Jeg vet at jeg allerede får i meg masse god næring hver dag som både er sunt og godt. Allikevel har jeg rett og slett lyst til å utforske mer, sette meg inn i næringsinnhold i nye matvarer og med det håpe på at jeg får enda flere favorittkilder til både protein, sunne fettsyrer, vitaminer og mineraler. 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
-MariaMarisol
 

 

#personlig #mål #målforuken
9 kommentarer

Siste innlegg