Grove lavkarbovafler

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inneholder afilliatelenger

Søndagsvafler!

I dag blir det vafler til lunsj! Nam, så herlig! Nå skal jeg pakke med meg vaflene å komme meg ut på tur. Ingen ting er som en skikkelig søndagstur med rolige omgivelser. Dagene er stressende for tiden, som sikkert flere kjenner seg igjen i. Derfor er det viktig med en liten “time out” hvor man rett og slett gjør noe helt annet. 

Vafler er ypperlig nistemat så disse skal jeg nyte fullt ut! 😀 Oppskriften gir 5 stk store og mettene vafler. De er lavkarbo og paleo, helt fri for gluten, melk, sukker, soya og korn. Doble oppskriften etter hvor mange du vil lage. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Vafler

3 Egg

2-3 ss Kokosblomstsukker eller sukrin gold

2,5 dl Malte mandler

2 dl Melk – jeg brukte mandelmelk

1 ss Fiberhusk

1 ts Bakepulver

1 ts Kanel – kan fint sløyfes!

1 klype Himalayasalt

Smør til steking. – Jeg brukte melange uten melk

 

FREMGANGSMÅTE

1. Bland sammen alle de tørre ingrediensene og rør inn egg og melk.

2. La røren stå å svelle i ca 5 min. 

3. Stek deretter vaflene i godt med smør.

4. Server nystekt, gjerne med frukt og bær.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TIPS!

– Mandler kan byttes ut mot andre nøtter, f.eks valnøtter.

– Mandelmelk kan byttes ut mot annen valgfri melk.

– Ønsker du mer smak i vaflene kan du tilsette f.eks vaniljepulver eller kardemomme.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
-MariaMarisol
 

#vafler #lavkarbo #oppskrift #mat #glutenfri #melkefri #sukkerfri #paleo #kosthold #søndag
4 kommentarer

Siste innlegg