Sjokoladelapper

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

inneholder affiliatelenker

Enkle lapper med smak av sjokolade.

For å gi meg selv en bra start på dagen spiser jeg en god frokost. Kun et knekkebrød i hånden på vei ut av døren er ikke helt meg. Det er absolutt ikke et must å måtte spise frokost, noen foretrekker heller å spise et sent måltid på kvelden og det er også helt ok. Spiser man sent på kvelden har man mer å gå på om morgenen… Selv derimot sover jeg dårligere om jeg spiser rett før jeg legger meg og dermed er jeg heller glad i en god frokost.

Stor variasjon er viktig, det beste jeg vet er når jeg kommer på nye ting å lage som selvfølgelig er sunt og godt, akkurat som disse lappene.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Disse lappene blir skikkelig tykke og fluffy, og inneholder verken melk, gluten, soya, bakepulver, sukker eller korn. De passer veldig godt for deg som har et lavkarbo eller paleo kosthold da jeg kun har brukt naturlige lavkarbo råvarer. Jeg har ikke tilsatt så mye søtning i selve lappene da jeg heller foretrekker å ha det på toppen, men du må gjerne tilsette det du ønsker for en søtere smak.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sjokoladelapper

ca 5stk

3 Egg

3 ss Kokosmelk

4 Toppede ss kokosmasse

1 ss Fiberhusk

2 ss Kakaopulver

1 Klype salt

1 ts Vaniljepulver (kan sløyfes)

Noen dråper stevia eller annen søtning etter smak.

Melkefritt smør eller kokosolje til steking

 

FREMGANGSMÅTE

1. Pisk egg og melk lett sammen for hånd.

2. Rør sammen de tørre ingrediensene, tilsett i røren og bland godt sammen.

3. La røren stå å svelle i noen minutter så fiberhusken får gjort jobben sin.

4. Ha smør eller kokosolje i en stekepanne på middels varme, og stek lappene til de er gyldne på begge sider.

5. Server gjerne med  fersk oppkuttet frukt, bær og en form for sirup. – Jeg har brukt fibersirup gold.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– MariaMarisol

#lapper #lavkarbo #melkefri #glutenfri #sukkerfri #sjokolade #mat #oppskrift #helse
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg